Hivatalos jelentést tesz közzé a maláj kormány, miután lezárult az Ocean Infinity sikertelen kutatása a 2014-ben eltűnt Malaysia Airlines MH370-es járata után.
A Reuters jelentése szerint az új maláj kormány a közvélemény nyomásának engedve döntött így, miután a korábbi kormány által megbízott texasi Ocean Infinity kutatása sem járt eredménnyel. Anthony Loke közlekedési miniszter szerint a 370-es járatról készült jelentés változatlan, nem szerkesztett formában hamarosan nyilvánosságra hozzák, de konkrét dátumot nem jelölt meg.
Arra a kérdésre, hogy vannak-e a jelentésben vitatott részek azt mondta, ha lesznek benne, ha nem, a kormány változatlan, kitakarások, kiszerkesztések nélkül nyilvánosságra hozzák a jelentést.
Ez abból a szempontból is érdekes, hogy több vizsgálócsoport is különféle eredményekre jutott az esettel kapcsolatban és számos konteo jelent meg az üggyel kapcsolatban. Az ausztrálok megtalálták a pilóta otthonában a szimulátort, amelyben hasonló útvonalat repült korábban, Peter Foley, az Ausztrál Balesetvizsgáló Bizottság (ATSB) vezető nyomozója korábban azt mondta egy meghallgatáson, hogy belenyúltak a repülésirányító rendszerbe, de azt nem lehet megmondani, hogy ezt a pilóták tették-e. A maláj nyomozók még 2015-ben semmi gyanúsat nem találtak a két pilótával kapcsolatban.
Egy biztos, a malájok jelentése sem fog választ adni bizonyos kérdésekre, mert azokat csak a roncsok megtalálása és részletes vizsgálata után lehet csak megválaszolni.
Az Ocean Infinity közlése szerint összesen 112 ezer négyzetkilométernyi területet vizsgáltak át január óta, sikertelenül. Michael McCormack ausztrál közlekedési miniszter szerint újraindíthatják a keresést, ha új technológia áll majd rendelkezésre, de Ausztrália már nem vállal majd szerepet egy újabb kutatásban.
Antonhy Loke ezzel szemben korábban szavakban kiállt egy újabb kutatás indítása mellett, de konkrétumokat nem mondott ezzel kapcsolatban.
A gép 2014. március 8-án tűnt el a radarokról 12 fő hajózó személyzettel 227 utassal a fedélzetén. A 9M-MRO lajstromjelű Boeing 777-es Kuala Lumpur-ból Pekingbe tartott, amikor 40 perccel a felszállást követően eltért a tervezett útvonaltól és déli irányba fordult, majd eltűnt a radarokról. A repülőgép személyzete nem adott le semmilyen vészjelzést, a repülőgép összes kommunikációs rendszerét és transzponderét lekapcsolták.