Címlap Címkék Légikatasztrófa

Címke: légikatasztrófa

Befejezték a lelőtt ukrán repülőgép fekete dobozainak vizsgálatát

Az iráni hatóság a külföldi társszervekkel befejezte a Teheránnál lelőtt 737-es adatrögzítőinek vizsgálatát, részleteket is közöltek ebből.

Húsz éve történt az Air France Concorde katasztrófája

Pontosan 20 éve, 2000. július 25-én történt az Air France Concorde repülőgépének katasztrófája Párizsban.

Emberi mulasztás miatt lőtték le az Ukraine International gépét Iránban

Emberi mulasztás, valamint kommunikációs és egyéb zavarok miatt lőtték le véletlenül idén januárban az Ukraine International Airlines Teherán-Kijev járatát teljesítő Boeing 737-est az iráni hatóságok előzetes jelentése szerint.

Figyelmen kívül hagyta a légiforgalmi irányítás utasítását a pakisztáni gép pilótája

Figyelmen kívül hagyta a légiforgalmi irányítás utasítását a Pakistan International Airlines május 22-én lezuhant A320-as repülőgépének pilótája, erről a légügyi hatóság levélben tájékoztatta a légitársaságot.

Hatóságok is megerősítették: behúzott futóművel, a hajtóműveire szállt le a PIA Airbus A320-asa

A pakisztáni polgári repülési miniszter is megerősítette, hogy az egy hete balesetet szenvedett repülőgép az első megközelítéskor behúzott futóművekkel, háromszor érintette hajtóműveivel a futópályát, mielőtt átstartolt volna.

Sérülésnyomok maradtak a futópályán a pakisztáni gép első landolása után

Több száz méter hosszan sérüléseket találtak Karacsi repterének futópályáján a hatóságok a pénteki légikatasztrófa után, nem megerősített friss hírek szerint valóban hasra szállhatott először a később lezuhant repülőgép.

Leszállás közben lezuhant a pakisztáni állami légitársaság A320-asa

Sűrűn lakott városrészre zuhant Karacsi repterének megközelítésekor a Pakistan International Airlines egyik Airbus A320-as típusú gépe, két utas túlélte a balesetet.

Tíz év elteltével is hiába követeli Varsó a lezuhant elnöki Tu-154-es roncsait

A tíz éve az oroszországi Szmolenszknél lezuhant lengyel elnöki repülőgép roncsának azonnali visszaadását követelte pénteken ismét Lengyelország Oroszországtól a varsói orosz nagykövetségnek továbbított diplomáciai jegyzékben.

Már alacsony sebességnél is alig trimmelhető kézzel a Boeing 737 MAX

Szimulátoron végzett tesztek során kiderült, hogy már alacsonyabb sebességnél is alig trimmelhető kézi erővel a Boeing 737 MAX.

Egy évvel az etióp 737 MAX katasztrófája után sem készült még el a végleges...

Az etióp balesetvizsgáló testület nem végleges jelentése szerint az átesésvédelmi rendszert adatokkal ellátó szenzor hibája közrejátszott az Ethiopian Airlines gépének lezuhanásában, és a pilóták megpróbálták kikapcsolni az automatikus vezérlést.

Lezuhant egy repülőgép Afganisztánban

Lezuhant egy repülőgép az afganisztáni Gazni tartomány Deh Yak megyéjében, tálibok által ellenőrzött területen. A tálibok állítása szerint ők lőtték le a Bombardier E-11A-t, az amerikai hadügy egyelőre vizsgálódik.

Titkosszolgálatok: Irán lőtte le az UIA 737-esét

Amerikai titkosszolgálatok szerint az Ukraine International Airlines Boeing 737-esét iráni rakéta lőtte le, véletlenül. Kanada miniszterelnöke később bejelentette, hogy bizonyítékok utalnak a gép kilövésére.

Iráni balesetvizsgálók: már a levegőben lángolt az ukrán Boeing 737-es

Egy rövid jelentést tett közzé az iráni balesetvizsgáló testület a január 8-án Teherán közelében lezuhant repülőgép katasztrófájáról, eközben az érintett hatóságok bevonása megkezdődött, ukrán szakemberek már a helyszínen is vannak.

Az iraki légtér elkerülését javasolja az EASA a tagállamoknak

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) azt javasolja a tagállamoknak, hogy hozzanak az iraki légtér elkerülését előíró határozatokat.

Az átstartolási üzemmód véletlen aktiválása okozhatta a Prime Air 767-esének balesetét

A közlekedésbiztonsági hivatal vizsgálatának fókuszába került az átstartolási üzemmód véletlen aktiválása, amely miatt a pilóták elveszthették uralmukat a repülőgép fölött.

Lezuhant a szudáni légierő Antonov An-12-es repülőgépe

Röviddel a felszállást követően lezuhant a szudáni légierő Antonov An-12-es repülőgépe, a fedélzeten tartózkodók közül senki nem élte túl a balesetet.

283-an veszítették életüket 20 halálos kimenetelű légiközlekedési balesetben 2019-ben

2019 a halálos kimenetelű balesetek számát tekintve a hetedik, a halálos áldozatok számát tekintve pedig a harmadik legbiztonságosabb év volt a légiközlekedés történetében.

Kiderültek az egykori Boeing-tesztpilóta kritikái a 737 MAX-ról

Az amerikai gyártó akkori fő tesztpilótája 2016-ban, a forgalomba állítás előtt fékezhetetlennek értékelte az átesésvédelmi rendszert, és utalt arra, hogy az MCAS magyarázatát felsőbb nyomásra ki kellett venni a dokumentumokból – derül ki hivatalos nyilatkozatokból.

Négy embert gyanúsítottak meg a Malaysia 17-es járatának lelövésével

Négy embert, három oroszt és egy ukránt gyanúsítottak meg a Malaysia Airlines 2014. július 17-i, 17-es járatának lelövésével, az ügy tárgyalása 2020. március 9-én kezdődik Hollandiában.

Figyelmeztetést adott ki a Perzsa- és az Ománi-öböl légtereire az FAA

Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal figyelmeztetést adott ki a öböl menti légterekre a fokozódó politikai feszültség és katonai tevékenységek miatt.

Pilótahiba okozta a Cubana 737-es tavalyi lezuhanását

Pilótahiba okozta a Cubana CU972-es járatát teljesítő, bérelt Boeing 737-200-as lezuhanását, a tavaly májusi katasztrófát egy ember élte túl.

Elkészült a Boeing a MAX-ek szoftverfrissítésével

Elkészült a Boeing a 737 MAX-ek repülésirányító rendszerének szoftverfrissítésével, a gyártó befejezte a szimulátoros teszteket és a tesztrepüléseket. A típust érintő repülési tilalom globális és az egyes országokban történő feloldásának dátuma továbbra is bizonytalan.

Elkezdődik a 737 MAX hatósági felülvizsgálata

Nemsokára az USA, az EU és több más ország légügyi felügyelete közösen áttekinti a Boeing új generációs keskenytörzsűjének módosításait, előreláthatóan július végéig tart majd a folyamat.

Már csaknem száz tesztrepülésen vizsgálták a 737 MAX módosításait

A két légikatasztrófában érintett Boeing-típus szoftvermódosítását 96 alkalommal, mintegy százhatvan órában vizsgálták már, de a cégvezető közlése szerint is még hetekig folytatódnak a tesztrepülések.

Boeing-vezér: kockázatot jelentett a 737 MAX átesésvédelmi rendszere

Dennis Muilenburg szerint a pilóták visszajelzése alapján túl nagy terhet jelentett az MCAS esetleges hibája, ezért mindent megtesznek az emiatti kockázat megszüntetéséért. Közben a gyártó elismerte, hogy a légügyi hivatal ehhez kapcsolódóan egy másik szoftverhibát is talált.
Hirdetés