Meghirdette az első A350XWB útvonalait a TAM Linhas Aéreas, amely az amerikai kontinensen elsőként fogja forgalomba állítani az Airbus vadonatúj, kompozit építésű szélestörzsű típusát. A brazil légitársaság, ahogy az megszokott eleinte rövidebb hatótávú, belföldi járaton, majd kicsivel később már igazi, tengerentúli célpontokra is beveti a nagyteljesítményű gépet.
Készül az amerikai kontinensre szánt első A350XWB
Akárhogy is, de közeleg a decemberre tervezett első A350XWB átvétel a TAM számára. A brazil légitársaság leendő első eXtra-Wide-Body Airbusáról a gyáriak legutóbb májusban adtak hírt, amikor a gép már csaknem szerkezetkész állapotban volt a toulouse-i végszerelő soron, és haladt tovább a következő fázisba, ahol többek közt a hajtóművekkel való házasítás és a kabinbelső kiépítése várt rá.
A LATAM csoportban működő TAM jelen szerződései alapján összesen 27 darab A350-900-ast rendelt a flottájának, amelyek szállításai várhatóan 2019-ig bezárólag fognak végbemenni. Sőt az sem kizárt, hogy a TAM élni fog azzal az ötgépes opciójával, amely ugyancsak szerepel a papírokban, de ez egyelőre a jövő zenéje.
A brazil légitársaságnál már nagyon várják az A350-est, amelyben minden bizonnyal közre játszik az a büszkeség is, hogy az egész amerikai kontinensen elsőként, de még világviszonylatban is csak negyedikként (a Qatar Airways, a Vietnam Airlines és a Finnair után) vezetik forgalomba a típust. Miközben az Airbus is azon van, hogy a lehető legnagyobb figyelmet viszonozza, aminek ékes bizonyítéka, hogy az egyik A350XWB prototípus éppen Brazíliában vendégeskedik egy újabb bemutató keretében. Újabb, merthogy 2014 augusztusában volt a legelső alkalom, hogy A350XWB landolt São Paulóban. Ahogy akkor, most is az Airbus-szal együttműködve a TAM a típus üzemeltetésére, a földi kiszolgálásra való éles gyakorlatokra is felhasználta is alkalmat.
A TAM ennek a látogatásnak az apropóján ugyanakkor az első A350-es útvonalait is meghirdette és a gép választott fedélzeti konfigurációjáról is elárulta a lényegi részleteket. A bejelentés szerint az új típus 2016 januárjában áll menetrendszerű forgalomba. Elsőként São Paulo és Manaos között teljesít „bemelegítő” járatokat a hajózók ilyenkor szokásos gyakorlatszerzése érdekében, majd márciustól hosszabb távra, először Miamiba, áprilistól pedig át az Atlanti-óceánon Európa felé, Madridba vezetik be a várva-várt A350-est, amelynek fedélzetét kétosztályos berendezéssel összesen 348 (30/318) utasos szállítókapacitásra székezik.
Összehasonlításképp ez 65 üléssel több, mint amennyit a típust indító, ötcsillagos minősítésű Qatar Airways rendszeresített. Manaos városára egyébként azért esett a választás, mert az a TAM egyik legforgalmasabb belföldi cargo útvonala, amelyen így nemcsak az utas-, hanem a teherszállító, rakodási képességeket is alaposan próbára tudják tenni.
A felkészülésről szólva a TAM kiemelte, hogy pilótáikat az A330-asaikról kezdik el átképezni az A350-esekre, akik így 60 napos kurzus keretében nyerik el az újabb típusra szóló jogosítást. A képzési idő viszonylagos rövidsége annak köszönhető, hogy az A330-as pilótafülke rendszerei – a hagyományos Airbus koncepciónak megfelelően – hasonló alapokon nyugszanak, amivel a légitársaságok nem kevés pénzt spórolhatnak meg egy hasonló flottamodernizációs program során.