Minden Írországból induló tengerentúli járatát bezárja a Norwegian Air szeptemberben, a dublini bázis pedig megszűnik.

Az Irish Times a légitársaság közlésére hivatkozva arról írt, hogy a dublini bázist bezárja a Norwegian, a Shannonból és Corkból New Yorkba, Torontóba, illetve Bostonba induló tengerentúli járatait pedig szeptember 15-én megszünteti. A dublini rövidtávú járatok viszont a bázis bezárásától függetlenül megmaradnak.

Forrás: Boeing

A skandináv diszkont légitársaság hosszú mérlegelés és elemzés után döntött az írországi hosszútávú járatok beszüntetéséről, amelyhez a Boeing 737 MAX-ok földre parancsolása is hozzájárult.

Ennek fényében a Norwegian szerint az útvonalak gazdaságosan már nem üzemeltethetők. Matthew Wood, a légitársaság alelnöke a bejelentéssel kapcsolatban hangsúlyozta: a 737 MAX-ok repülési tilalma, azaz március óta azon igyekeztek, hogy minimálisra csökkentsék az ír hálózatra nehezedő nyomást, még csere repülőgépet is béreltek.

Ám az új generációs Boeing kereskedelmi forgalomba való visszatérési időpontjának bizonytalansága gazdaságilag fenntarthatatlanná tette a helyzetet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelezte, a járattörlésekben érintett utasoknak alternatív eljutást ajánlottak fel a légitársaság hálózatán, ha ezt nem fogadják el, akkor a jegy árát teljes mértékben visszatérítik.

Információk szerint az adminisztratív területen dolgozó 80 ember munkája nincs veszélyben, 134 pilóta és légiutas-kísérő viszont aggódhat, bár a Norwegian azt írta, mindent megtesz azért, hogy legtöbbjüket megtartsák.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Az egyébként is nagyon gyenge lábakon álló Norwegiant nagyon rosszul érinti a Boeing 737 MAX földre parancsolása, a cég éppen teljes átalakulásban van, a folyamatos és határtalan kapacitásbővítés helyett igyekeznek a fenntartható fejlődésre helyezni a hangsúlyt.

Az első pénzügyi félévben ez egyelőre nem látszik, a tavalyi, szolid, 30 milliós nyereség után idén 156 millió dollár veszteséget jelentettek, a MAX-okkal kapcsolatos minden plusz költség eddig 44 millió dollárt tett ki.