A piaci igények megváltozása miatt módosítaná a Mitsubishi az MRJ kisebb, 70-es változatát, emiatt a program akár újabb egy évet késhet.

Az Aviation Week beszámolója szerint mivel a Mitsubishi Regional Jet programja 7 évvel ezelőtt kezdődött, időszerűvé vált a gépek konfigurációjának áttekintése, legalább ott, ahol még lehetséges. A nagyobb, 90-es típus berepülési programja a végéhez közeledik, így azon a gépen újabb  módosítások már nem várhatóak.

Nem úgy a 76-üléses 70-esenél, ahol a gyár az üzemeltetési számokat szeretné kedvezőbbre faragni úgy, hogy papíron nem változik a gép első átadásának időpontja. A 90-es típust 2020-ban kaphatja meg az All Nippon Airways, a 70-es akár egy évvel később, 2021-ben landolhat az indító légitársaságnál, ugyanakkor a Mitsubishi azzal számol, hogy 2022-ben adják csak át az első darabot.

Ennek oka, hogy a 70-es tervezése az átadás időpontjához képest 14 évvel korábban kezdődött, a fő piacon, Észak-Amerikában pedig némileg megváltozott az üzemelési környezet. Ekkora gépeket leginkább a nagy amerikai légitársaság alvállalkozói, vagy regionális leányvállalatai repülnek, nekik viszont a szerződésük nem engedi az MRJ90 méretű gépek üzemeltetését. A Trans States Holdings és a SkyWest, a két fő megrendelő pedig pont ebbe a kategóriába tartoznak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A japánoknak ezért létfontosságú, hogy úgy faragjanak a 76-üléses verzión, hogy annak üzemeltetése jóval kedvezőbb költség és nagyobb utaskényelem mellett legyen lehetséges. A Mitsubishi a lapnak küldött válaszában részleteket nem írt.

A lap ugyanakkor felidézte, hogy a 90-es verziónál is hajtottak végre ilyen irányú módosításokat, akkor a kábelezést, az avionikai, elektromos rendszereket is módosították, ezért késett a program. A berepülés azóta már a vége felé tart, 80 százalékát már teljesítették.

A program teljes bekerülési költségét a japánok a kezdetekkor 180 milliárd jenre becsülték, de a módosítások miatt a társaságban 170 milliárdos tőkeinjekciót kellett végrehajtani, a szakértők 220 milliárdos jenes (1,9 milliárd dollár) bekerülési költségről beszélnek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!