Elsőként a légitársaság üzleti osztályán utazók találkozhatnak a dobozos kiszerelésű vízzel, később kiterjesztik a használatát.
Az Alaska Airlines tájékoztatása emlékeztet arra, hogy korábban alvállalkozója, a Horizon Air járatain próbálták ki az újítást, idén nyárig pedig minden Alaska-gépen bevezetik.
A kartondobozok 92 százalékban növényi eredetű anyagból készülnek, újrahasznosíthatók, évente 7,2 millió darab és 44 tonna tömegű műanyag flakont tudnak kiváltani velük.
Dary Kuipers, a dobozos vizet szállító Boxed Water is Better nevű cég alapítója a közlés szerint azt mondta: a fenntartható fejlődés szempontjából az újrahasznosítás alapvető fontosságú, mégsem tesz meg mindenki eleget e téren. Az emberek lassan újra elkezdenek utazni, ezért örül annak, hogy az Alaska ügyfelei az egyszer használatos műanyagnál környezetbarátabb csomagolásban kaphatnak vizet.
A légitársaság közleménye idézte a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) felmérését, amely szerint 2018-ban 6,7 millió tonna szemét keletkezett a járatok fedélzetén, de évről évre növekedett ez a szám.
Az Alaska Airlines a járvány idejére felfüggesztette az újrahasznosítható szemét szelektív gyűjtését, de májustól újraindítja a programot.
A légitársaság célja, hogy 2040-re karbonsemlegessé váljon, de már most is úgy szeretne fejlődni, hogy az nem jár üvegházhatású gázok többletkibocsátásával.
A cég az elsők között volt a világon abban, hogy a járatok fedélzetén már 15 évvel ezelőtt megkezdték a szelektív hulladékgyűjtést, 2018-ban pedig elsőként tiltották ki a fedélzetről a műanyag keverőpálcikákat és szívószálakat.