Jövő héten a hosszú távú nemzetközi útvonalhálózatába is bevezeti a nagyobbik Dreamlinerét az All Nippon Airways (ANA). A japán légitársaság első 215 üléses Boeing 787-9-ese május 5-től Tokió-Haneda és München között fog közlekedni.

Az All Nippon Airways flottájában 35 darab Dreamliner, 32 787-8-as és 3 787-9-es teljesít jelenleg szolgálatot. A Star Alliance szövetséget erősítő légitársaság április 22-én vette át a legújabb, harmadik 787-9-esét (JA836A), amely az első hosszú távú járatokra konfigurált változat a típusból. Az első két 9-es Dreamlinerét ugyanis az ANA ún. domestic, belföldi-regionális járatteljesítésre specializált kivitelben rendelte. Ezek a gépek kétosztályos elrendezésben összesen 395 utast vehetnek a fedélzetre, szemben az interkontinentális járatokhoz választott tágasabb, háromosztályosan összesen 215 üléses változattal.

Az ANA egyik Boeing 787-8-asa. (Fotó: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Az ANA egyik Boeing 787-8-asa.
(Fotó: Boeing Company)

Az ANA Dreamlinere ebben a konfigurációban 46 utassal többet tud szállítani a hosszú távú járatokon használt 787-8-ashoz képest. (Az ANA-nál négyféle 787-8 kabinkonfiguráció létezik). A 787-9-esen a Business Class 48, a Premium Economy 21, az Economy Class pedig 146 utasnak biztosít férőhelyet járatonként. Újdonság, hogy a flotta egyes B-767/777-esein már elérhető fedélzeti Wi-Fi a 787-es flottán belül elsőként ezen a gépen fog debütálni. A szolgáltatás díjköteles. Aki út közben szeretne internetezni annak fél óráért 6,95 dollárt, három óráért pedig 16,95 dollárt kell fizetnie a légitársaságnak, amely 21,95 dollárért már huszonnégy órás kapcsolatot ad. Az ingyenes szolgáltatások közül új az ANA SKY biztosította élő televíziós adás, valamint a fedélzeti szórakoztató rendszer e-book kínálata, amely könyveket és magazinokat tesz elérhetővé az utasoknak, kiegészülve az ANA SKY MAP térkép programjával.

Az ANA, amely 2011 októberében elsőként állította forgalomba a Boeing 787-est a 8-as szériából még négyet, a 787-9-esből még negyvenegy és a leghosszabb törzsű, egyelőre fejlesztés alatt álló 787-10-esből a jelenleg érvényes rendelések alapján három darabot vár a flottájába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Tokió-Haneda és München között közlekedő 787-9-es az NH217/NH218 járatpáron fog közlekedni. Az odafelé 11 óra 50 perces, visszafelé 11 óra 25 perces útvonalon jelenleg a flotta igen nagyvonalúan berendezett, háromosztályosan mindössze 169 üléses 787-8-asai működnek. A típuscsere a légitársaság megfogalmazása szerint “bizonyos időszakokat kivéve”, amelyet nem részleteztek minden második napon lesz érvényben.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!