Bombardier CRJ-200 típusú regionális utasszállító repülőgépekkel tervezik bővíteni flottájukat az Ak Bars Aero és a Tatarstan Airlines orosz légitársaságok – adta hírül a RussianAviation légiközlekedési hírportál.

Nagy kereslet mutatkozik Oroszországban a regionális utasszállító repülőgépek iránt. Az idő ugyanis sürgetőleg hat az orosz légifuvarozókra, amelyek rövid távú, belföldi útvonalaikon még mindig jelentős számban üzemeltetnek régi, szovjet-orosz típusokat.

Mint arról márciusban beszámoltunk jól mutatja a regionális gépek iránt fellendült érdeklődést, hogy az elmúlt évben a Bombardier CRJ-200-as sugárhajtású típusa egyike volt a legkeresettebb repülőgéptípusoknak az orosz légitársaságok körében. 2011-ben csaknem 50 CRJ-200-as került átadásra különböző orosz légitársaságoknak, amelyek főként a kiöregedett Tupoljev Tu-134-es repülőgépeiket kezdték el lecserélni a kis kanadai sugárhajtású típusra.

Legutóbb a belföldi és charter járatokat teljesítő Ak Bars Aero, valamint a regionális járatokat repülő Tatarstan Airlines jelentették be, hogy 2015-ig bezárólag mintegy 35 darab CRJ-200-assal kívánják bővíteni flottájukat.

Mindezt Petr Trubajev, az Ak Bars Aero vezérigazgatója jelentette be egy Nyizsnyij Novgorodban tartott sajtótájékoztatón. A legutóbb idén szeptemberben a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is megfordult Tatarstan Airlinesról tudni érdemes, hogy szoros együttműködésben áll az Ak Bars Aero-val – vélhetőleg ezért nyilatkozott a vezérigazgató mindkét cég nevében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Tu-154-esek vajon meddig húzzák? Nemrég járt Ferihegyen a Tatarstan egyik Tupoljevje
(Fotó: Csemniczky Kristóf – Airliners.net)

Az Ak Bars Aero helikopterekkel is rendelkező flottájában jelenleg 13 darab CRJ-200-as található. A 10 helikoptert és 5 VIP kialakítású üzleti gépet számláló gépparkhoz (2db Jak-40, 3db Bombardier Challenger 600) még az idén további két CRJ-200-ast terveznek beszerezni.

Trubajev arról is beszélt, hogy a konszolidáció alatt álló vállalata Airbus A319/A320 típusok beszerzését is tervezi. A gépek mindegyikét lízingszerződés útján kívánják üzemeltetni.

Ajánlott cikkünk: Hatalmas kereslet a regionális gépek iránt Oroszországban (AIRportal.hu)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!