Az elkövetkező öt évben a világ öt legjelentősebb cargo légitársaságának klubjába kíván lépni az idei évre flottafejlesztést és az útvonalhálózat bővítését célul kitűző Qatar Airways Cargo – jelentette be Akbar Al Baker Dohában, az IATA ma kezdődött légi teherszállítási csúcstalálkozóján.

A következő három napban Dohában tartja éves cargo konferenciáját a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, az IATA. A ma kezdődött, egyébként hetedik World Cargo Symposium-on Yousef Hussain Kamal, a katari kormány gazdasági-, és pénzügyminisztere tartott nyitóbeszédet. A miniszter kifejtette, hogy országa mennyire büszke a Qatar Airwaysre, annak dinamikus fejlődésére, valamint a hamarosan megnyitó új dohai Hamad nemzetközi repülőtérre, amelyek mind a légiközlekedési ágazat töretlen innovációját szolgálják.

Airbus A300-600F Dohában. (Fotó: Qatar Airways)

Az eseményen természetesen jelen volt Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója is, aki részleteket osztott meg cége cargo üzletágának idei évre tervezett expanziós politikájával kapcsolatban.

Al Baker szerint izgalmas év elé néz a Qatar Airways Cargo. A flotta bővítésén és a kapacitás fejlesztésén túlmenően új desztinációkkal is növelni kívánják cargo üzletáguk szerepét. Az évet hét darab teherszállító repülőgéppel indította a vállalat. Idei terveik szerint azonban több új gép is érkezik a flottába.

A Qatar Cargo flottájához az év elején máris új típus, az Airbus A330F csatlakozott. Ezt megelőzően kétféle típussal, az Airbus A300-600F, valamint a nagyobb teljesítményű Boeing 777F gépekkel közlekedtek a cargo-járatok.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amit eddig is tudni lehetett, hogy a 2012. június 30-a óta a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren is jelenlévő Qatar Cargo az idei évben kivonja a forgalomból kiöregedett A300-600F gépeit és helyükre korszerűbb A330F-ek érkeznek.

Már nem sokáig repülnek az A300-asok.
(Fotó: Qatar Airways)

Az első, A7-AFV lajstromú A330-243F március 8-án már Budapesten is tiszteletét tette. A három darab A300-as Freighter leváltására az elkövetkező hetekben további két vadonatúj A330-as érkezik a szingapúri BOC Aviation finanszírozási konstrukciójában, majd a nyár folyamán a Boeing-flotta is bővül: megérkezik az ötödik B777 Freighter.

Az év vége felé további három A330F érkezhet a céghez, így a Qatar Cargo flottája már 11 korszerű géppel állhat az egyre növekvő megbízások szolgálatába. Az ötcsillagos légitársaság ráadásul komolyan érdeklődik az európai repülőgépgyár P2F, azaz Passanger-to-Freighter programja iránt, amellyel utasszállító A330-asok alakíthatók át cargo verziókká.

Mi sem jelzi jobban a katariak elszántságát a cargo üzletág továbbfejlesztésére, mint hogy a várhatóan áprilisban megnyitó dohai Hamad nemzetközi repülőtéren 1 milliárd dollár értékű beruházást valósítanak meg egy új cargo terminál létesítésére. A cél, hogy a Qatar Cargo öt éven belül a világ öt legjelentősebb teherszállító légitársasága közé kerüljön – tette hozzá Al Baker.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!