Újabb szakaszához ért a Boeing legújabb szélestörzsű típusának fejlesztési programja, miután a seattle-i Boeing Transonic Wind Tunnel központban kezdetüket vették a 777-X nagysebességű szélcsatorna tesztjei.

Az amerikai repülőgépgyár elsőként tavaly decemberben bocsátotta szélcsatornába a legújabb 777-es generáció méretarányos modelljét, hogy a brit QinetiQ haditechnikai vállalat Farnboroughban működő laborjában hozzálássanak a típus sárkányának, valamint szárnyszerkezetének alacsony sebességű vizsgálataihoz, amelyek elsősorban a fel-, és leszállás közbeni karakterisztikákról adnak nélkülözhetetlen számot.

Most azonban eljött a pillanat, hogy a Boeing saját szélcsatorna központjában is megkezdje a teszteket, amelyek itt már nagy sebesség mellett zajlanak. Terry Beezhold, a 777-X program vezető mérnöke az esemény kapcsán elmondta, hogy egy újabb fontos lépéséhez érkezett az 777-X fejlesztése, amely során az innen nyert adatokból már a típus utazórepülés közbeni jellemzőivel ismerkedhetnek, hozzásegítendő a programot a lehető legtökéletesebb kialakításhoz.


A Boeing részéről múlt hét folyamán elindított tesztek párhuzamosan zajlanak a Nagy-Britanniában végzettekkel. A kutatás-fejlesztés ezen része tehát még korántsem ér véget, sőt az elkövetkezőkben csak szélesedni fog a vizsgálati kör, amelyben a zajterheléssel, jegesedéssel és a típus meghajtásával, a hajtóművek jellemzőivel is foglalkozni fognak.

A 777-X program hivatalos elindítására tavaly novemberben, a dubai légi szalon alkalmával került sor, igaz a gyáriak már május folyamán megkezdték az előértékesítést. Az újratervezett, kétféle típusváltozatban kínált 777-X családra eddig öt ügyféltől, igen szépszámú, összesen 280 gépre szóló rendelés érkezett, beleértve a szándéknyilatkozatokat is. A leendő üzemeltetők között szerepel a Lufthansa, az Etihad Airways, a Qatar Airways, az Emirates és a Cathay Pacific is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing tervei szerint, amennyiben minden megfelelő ütemben halad, márpedig elmondásuk szerint ez egyelőre így van, a típus koncepcióját 2015-ben véglegesítik. A forgalomba vezetést pedig 2020-ra ígéri az amerikai gyáróriás.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!