Eredetileg holnap indult volna az első Airbus A380-as teljesítette Qatar-járat Londonba, de a katari óriásgépnek egyelőre híre hamva sincsen, legalábbis ami az átadás-átvételt illeti. Most úgy néz ki, csak a nyár utolsó hónapjában, augusztustól kezdve lehet majd a kétszintes Airbus-szal repülni Dohából. Al Baker végre megszólalt.
Az első hivatalos fotó: levegőben a katari Superjumbo
Nagy csend lett úrrá a nyár elejére a Qatar Airways Airbus A380-as programja körül, pedig a tavasz folyamán már kellő csinnadrattával bemutatták a flotta leendő legnagyobb típusának fedélzetét, a vadonatúj első osztályt, az üléseket, aztán az exkluzív társalkodó-, és mosdó helyiségek is terítékre kerültek, és hivatalosan is bejelentették az első, az A380-asnak dedikált desztinációkat, mint London és Párizs, de azóta semmi.
Közben április végén az új dohai reptér, a Hamad is megnyílt és május 27-e óta már a Qatar Airways is onnan működik, ami azért fontos, mert ez alapvető feltétele volt az A380-as átvételének, a korábbi bázis ugyanis egyáltalán nem volt alkalmas a típus kiszolgálására.
Nagyjából eddig minden rendben is zajlott, és úgy volt, május legvégén megérkezik az első gép, ami aztán egy kis bemelegítést követően június 17-től meg is kezdi menetrendszerű üzemét a Qatar-útvonalhálózat egyik legfontosabb célpontjára, a London-Heathrowra, de jött az első késés, amely szerint a járat ezzel a géppel csak július 1-jén startolhat, most viszont az airlineroute.net értesülései szerint ennél is később, augusztus 1-jén áll szolgálatba a várva-várt A380-as, ami alapján Párizs két héttel később, augusztus 15-én indulhat.
A késedelem pontos okáról vajmi keveset lehetett tudni, de a Reutersnek az immáron másodszori halasztás kapcsán sikerült Akbar Al Bakert, a Qatar Airways vezérigazgatóját szóra bírni, akinek elmondása szerint a kabinberendezéssel vannak gondok, mivel az nem felelt meg a légitársaság szigorú kritériumainak, a Qatar Airbus-üzembe delegált műszaki csapata nem talált mindent tökéletesnek, az észrevételezett módosítások pedig időt igényelnek – tegyük hozzá, nem is keveset.
A Qatar Airways, amely eddig összesen 13 darab A380-800-ast rendelt flottája számára a Perzsa-öböl három nagyként emlegetett légitársasága közül, a dubaji Emiratest követően a második A380-as üzemeltető lesz a térségben.