A Boeing nagyteljesítményű szélestörzsű utasszállító repülőgépeit választotta hosszú távú járatokat teljesítő flottájának modernizációja érdekében az All Nippon Airways (ANA). Az ötcsillagos japán légitársaság az amerikai gyártó felé jelzett szándéka szerint a jelenlegi és az új generációs 777-es, valamint a 787-es Dreamliner típusokból egyaránt beszerzésre készül, sőt 30 darab A320neo is része a programnak.
Az amerikai repülőgépgyár rövid közleményben tudatta az AIRportal.hu-val, hogy üdvözli az All Nippon Airways szándékát, amely szerint 6 darab 777-300ER és 20 darab 777-9X mellett 14 darab 787-9 típusra formált előzetes igényt.
A listaárakon számított mintegy 13 milliárd dollár értékű gépbeszerzés egyelőre nincs feltüntetve a Boeing foglalási rendszerében, azt csak a megrendelés véglegesítése után teszik meg a gyáriak.
Ray Conner, a Boeing Commercial Airplanes elnök-vezérigazgatója a szándéknyilvánítás kapcsán viszont elmondta, hogy az ANA és a Boeing több mint öt évtizedes sikeres partnerségben áll egymással, az ANA segítette a 787-8 forgalomba vezetését, most pedig az új 777-X család korai ügyfelei között jelenik meg, amely megtiszteltetés számukra, mint ahogy arra is igazán büszkék, hogy az ANA szélestörzsű flottája kizárólag Boeing gyártmányokkal működik.
Az Airbus egyelőre nem adott ki tájékoztatást, de őket is érinti az ANA nagy értékű flottamodernizációja. A flightglobal.com szingapúri tudósítójának híradása szerint a légitársaság az A320neo családból is vásárolna, 7 darab A320neo és 23 darab A321neo típusmegosztásban. Az újabb generációs A320-asok a flotta Boeing 737-500-asainak, valamint korábbi A320-asainak helyébe érkeznek.
Az új utasgépek szállításai 2016-2027 között történhetnek. A Dreamlinerek, valamint az A320neo-k hajtóműválasztását későbbre, a szerződések véglegesítése idejére ígérte az ANA. A 777-esek esetében pedig nem kérdés, hogy a General Electric GE90, illetőleg GE9X „erőművei” állnak rendelkezésre.