Négy új légitársasággal bővül az Airbus A380-as család üzemeltetőinek köre 2014-ben – jelentette be Fabrice Brégier, az európai repülőgépgyár elnök-vezérigazgatója. Mindegyik ázsiai lesz, két közel-keleti és két távol-keleti ügyfél kapja meg idén az első Superjumbóit.

A világ legnagyobb utasszállító típusából, az Airbus A380-800-asból az európai gyártónak a 2007-ben történt bevezetés óta összesen 122 gépet sikerült átadnia, a tavalyi évben 25 kétszintes óriásgép került üzemeltetőkhöz, köztük egy új volt, a British Airways, amely júliusban ünnepelte első A380-asát.

Az elnök-vezérigazgató múlt heti évértékelő beszéde során világított rá az A380-as programmal kapcsolatban, hogy 2014-ben négy új légitársaság veszi flottájába a típust. A Qatar Airways és az Etihad Airways mellett a dél-koreai Asiana Airlines, valamint a japán Skymark Airlines is bekerül abba az elit csapatba, amelyben jelenleg kereken tíz üzemeltető játszik.

Az Airbusnak 2013. decemberi adat szerint egyébként összesen 304 rendelése van A380-as típusára, ami az eddig átadási darabszámot tekintve azt jelenti, hogy még legalább 182 Superjumbo vár legyártásra.

A program számára tavaly a legnagyobb lökést az Emirates rendelése adta, amely az A380-as legnagyobb üzemeltetőjeként további 50 darab gépre kötött vásárlási szerződést a dubai légi szalon alkalmával. A társaságnak az akkor közölt összesítő szerint 101 darab A380-asa van rendelés alatt, amely mintegy 45 milliárd dolláros értéket képvisel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus vezetője konkrétumokat nem közölt az új üzemeltetők átadás-átvételi időrendjéről, de korábbi hírekből tudható, hogy várhatóan a Qatar Airways lesz az első a most bejelentett négyesből, a dohaiak ugyanis tavasszal készülnek flottájukba venni a típust. A gyáriak először tavaly szeptemberben adtak hírt az Asiana, míg idén januárban a Skymark gépéről, de az Etihad Airways egyelőre igen csekély reflektorfényt kapott.

Míg a Qatar gépe tavaly szeptemberben, az Asianáé decemberben már az első repülésen is túl voltak, a japán társaság gépe még csak most ért a végszerelés stádiumába, az Etihad Airwaysé pedig még egyáltalán nem öltött testet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!