Elutasította az Aeroflot annak a további kilenc darab Antonov An-148 típusú regionális utasszállító repülőgépnek a beszerzését, amelyek leányvállalatánál, a Rossiya Airlinesnál állhattak volna szolgálatba – adta hírül az orosz Aviation EXplorer légiközlekedési hírportál.

Nem érvényesíti kilenc darab An-148 típusú repülőgépre szóló opciós vásárlási jogát az Aeroflot – tudatta a sajtóval Vitaly Savelyev, a légitársaság vezérigazgatója, aki indoklásul hozzátette, hogy meglévő gépeiket még kedvező, a típus kvalitásaival arányban lévő áron tudták beszerezni, azonban a gyártó időközben jelentős, számukra nem elfogadható áremelést hajtott végre.

A gépek beszerzéséhez a pénzügyi hátteret biztosító Ilyushin Finance Co. (IFC) is megerősítette a hírt miszerint a típus drágább lett, a jelenlegi listaár – változattól függően – kb. 30 millió dollár, amely valóban magasabb a három évvel ezelőtt fix megrendelésben lekötött gépek árához képest, de a lízingcég szerint a típus még így is 15-20%-kal olcsóbb, mint külföldi konkurensei.

A Rossiya Airlines flottájában 6 darab Antonov An-148-100B típusú repülőgép teljesít szolgálatot. A kéthajtóműves felsőszárnyas gépeket a légitársaság kétosztályos fedélzeti kialakítással üzemelteti: 8 üzleti és 60 turista osztályú ülés-elrendezésben. A Rossiya flottainformációs adatbázisa szerint a típus 3500km-es hatótávval és 41550kg-os maximális felszállósúllyal rendelkezik, utazósebessége pedig 850km/h.

A második orosz nemzeti légitársaságként is számon tartott Rossiya két éve, 2010 szeptemberében műszakilag is komolyan kritizálta az ukrán Antonov tervezőiroda által fejlesztett típust, amelynek megbízhatóságát menetrendszerű járatüzemeltetéshez elégtelennek minősítették – emlékeztet a RIA Novosti hírügynökség.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az An-148-as 2004. december 17-én teljesítette első felszállását, a forgalomba állításig azonban még öt év telt el. Az első üzemeltető az ukrán Aerosvit légitársaság volt. A RussianPlanes.net adatbázisa szerint 2012 augusztusáig 17 darab An-148-ast építettek, amelyből egy gép, 2011-ben tesztrepülés közben hat emberéletet követelő katasztrófát szenvedett.

Antonov An-148 gyári színekben (Fotó: Antonov) / Indexkép: Oleg Belyakov (Wikipedia)

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!