Nem tart igényt a BAe 146-os specializált változatára a típus VIP-verzióját üzemeltető Brit Királyi Légierő (RAF)adta hírül a htka.hu haditechnikai hírportál.

Alig egy hónapja mutatta be a BAE Systems a BAe 146/Avro RJ típuscsalád legújabb verzióját, a légi-utántöltő változatot. Első megrendelőnek a RAF tűnt a legmegfelelőbbnek, hisz náluk szolgálatban áll a típus szállító variánsa. A britek azonban nem kérnek a tanker verzióból.


A Lockheed TriStar és Vickers VC-10-esek kivonásával a BAE Systems abban reménykedett, hogy terem némi babér a 18 tonna üzemanyag áttöltésére képes típusnak, azonban a brit vezetés leszögezte, az FSTA (Future Strategic Tenker Aircraft) program keretében, Voyager néven szolgálatba állított Airbus A330 MRTT minden igényüket kielégíti, így nincs szükségük a “Jumbolino”-ra.

A BAE Systems ezzel ugyan egy potenciális ügyfelet vesztett el (bár nem adták fel teljesen a meccset, mivel a két szolgálatban álló BAe 146C3-ast utólag is át lehet alakítani tankerré igény szerint), de figyelmüket az olyan légierőkre fordítják inkább, melyek jelenleg nem rendelkeznek légi-utántöltő gépekkel, de nincs pénzük egy KC-135 (vagy nagyobb) kapacitású típust rendszeresíteni.

A HTKA.hu – Haditechnikai Kerekasztal az AIRportal.hu stratégiai partnere.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!