Nem repül több Boeing 767-200ER Miamiba, legalábbis American Airlines színekben biztos nem, ugyanis a légitársaság levette az útvonalról kiöregedett típusát, amely májusban a flottától is búcsút vesz.
Bemutatkozik az American Airlines A321 Transcon típusa
Megérkezett az American-hez az első A321 Transcon
Egy hete, március 5-én repült utoljára és teljesített menetrendszerű járatot American Airlines Boeing 767-200ER New York JFK és Miami nemzetközi repülőtere között. A légitársaság ugyanis megkezdte mára korossá vált és kevésbé költséghatékony két-hajtóműves szélestörzsű típusának forgalomból való kivonását.
Az American Airlines ezzel egy 28 éves fejezetet zárt le útvonalhálózatának és B767-200ER típusának közös történetében, mivel a légitársaság 1986-ban kezdte el beállítani ezt a gépet Miami útvonalára. Az egyébként 3 óra 10 perces viszonylatra a járatinformációs előrejelzés szerint azóta a 767-esel rokon 757-es Boeing van előjegyezve.
A visszaszámlálás tehát megkezdődött, nem sokáig lehet már Boeing 767-200ER-rel utazni az American Airlinesnál. A társaság korábbi bejelentése szerint az utolsó menetrendszerű járatot május 7-én fogják repülni a rövid törzsű 767-essel, Los Angeles és New York JFK között.
Az American Airlines, mint a Boeing 767-es indító légitársaságainak egyike 1982-ben állította forgalomba a típust. A legelső, General Electric CF6-80A hajtóművel szerelt gép (N301AA) november 4-én érkezett a légitársasághoz és egészen 2003-ig szolgált, majd két évvel később szétbontották.
A flotta napjainkban 16 darab 767-200ER-t számlál, amelyhez a US Airways-zel való fúzióból eredően is csatlakoztak gépek. Az American eredendően saját 200-asai közül a legidősebb 1985 novemberében került a társasághoz.
A gazdaságosságot szem előtt tartó flottamodernizációs programja részeként a hosszabb távú belföldi útvonalakon az American az Airbus megnövelt hatótávú A321 Transcon modellje (lásd jobbra) mellett döntött, amely folyamatosan váltja a kis 767-eseket a járatok teljesítésében.
A hosszabb törzsű, több utast szállítani képes 767-300ER variánsból, amelyek egykor New York JFK és Budapest között is rendszeresen repültek American járatkóddal, még több, összesen 58 darab van szolgálatban, de ezek egy részét is selejtezni készülnek, hogy még újabb gépek állhassanak helyükbe.