Nem tudta időben leszállítani a fedélzeti kiszolgáláshoz szükséges ételmennyiséget az Asiana egyik beszállítója, a cég vezetője az utasok kritikája miatt öngyilkos lett.
Az Asiana a közelmúltban mondta fel 15 éve fennálló catering szerződését a Lufthansa leányvállalatával, az LSG Sky Chefs-szel, helyére a Gate Gourmet Korea céggel szerződtek le. Ezt a társaságot az Asiana a kínai Hainan Airlines-ot is birtokló HNA Grouppal együtt hozta létre. Júliustól előreláthatóan a következő 30 évben ettől a társaságtól kapja majd a cég a fedélzeti ellátáshoz szükséges ételeket.
A rendszerbe azonban került egy kis homokszem, a GGK üzemében ugyanis tűz ütött ki, ezért az Asianának gyors megoldásra volt szüksége, ezért egy másik társaságok kerestek és találtak. Ez a cég bár tapasztalt volt a munkát illetően, de mindössze 63 embert foglalkoztatott.
Az Asia One hírportál értesülései szerint ez káoszhoz vezetett az Asiana járatain, és mindezt előre látták, mivel a kis cég német járatoknak biztosított 3 ezer adag ételt, de az Asiana ennek többszörösét, 25 ezer adag ételt kért naponta.
A légitársaság állítja, a cég rendben el tudta készíteni az ételeket, a probléma a logisztikai láncolatban volt, ugyanis nem, vagy nagyon nehezen és késve tudták megoldani az elkészített termékek repülőtérre, illetve járatokra kerülését. Emiatt többször étel nélkül szálltak fel az Asiana egyes járatai.
Volt olyan nap, amikor 80 járatból 36 járaton nem tudtak ételt adni, és 51 gép késve tudott csak elindulni. Emiatt az utasok kiakadtak az Asianára, ezzel pedig tisztában volt a kis beszállító cég vezetője is, aki látva az utasok dühét öngyilkosságot követett el, holttestét az irodájában találták meg.