Három darab Boeing 737-800NG típusú utasszállító repülőgépre kötött, a listaárakon számítva mintegy 272 millió dollár értékű megrendelési szerződést a Belavia Airlines. A fehérorosz légitársaságnak több Boeingje is üzemel a flottájában, de közvetlen vásárlásra a gyártótól eddig még nem került sor.
A Belavia Airlines egyosztályos kabinkonfigurációt választott leendő legújabb Boeing 737-eseihez, amelyeket elsődlegesen charter útvonalaikon készülnek üzemeltetni, ezért döntöttek az egyenként összesen 189 utasüléses fedélzeti kialakítás mellett.
A 737-800-asnak egyébként katalógus adat szerint is ez a legmagasabb férőhely kapacitása, a Belavia tehát valóban igyekszik kihasználni a típusban rejlő lehetőségeket, akárcsak ami a hatótávolságot illeti.
A wingletekkel ellátott gépek kb. 5700 kilométeres útvonalak áthidalására képesek, ami lehetővé teszi a társaságnak, hogy bázisukról, Minszkből beiktatott leszállás nélkül, vagyis közvetlenül teljesíthetik kiszemelt charter járataikat, olyan célpontokra mint például a Kanári-szigeteken Tenerife, vagy a közel-keleti térségben Dubaj.
A Boeing 737-es gépcsalád két Classic típusváltozattal is jelen van a Belavia flottájában, amelyben 9 darab 737-300-as és 6 darab 737-500-as működik, de a korszerűbb, még hatékonyabb Next Generation széria most először, ezzel a három gépes rendeléssel fog megjelenni.
A Belavia tavaly szeptemberben vette fel hálózatába a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret. Járataik ráadásul nemcsak Minszk és Budapest között közlekednek, hanem a magyar fővárosból még tovább repülnek Belgrádba is. Az útvonalat azonban többnyire a B-737-esekhez képest jóval kisebb, összesen 50 üléses Bombardier CRJ-100/200 gépeik teljesítik.