Az amerikaiak után már a japán vizsgálók is kizárták, hogy az akkutüzeket túltöltés okozta, de a probléma megoldását még nem találták meg az illetékesek. Továbbra sem tudni, hogy a Boeing 787-esek egész világra kiterjedő repülési tilalmát mikor oldhatják fel – írja az aviationnews.eu hírportál.

A japán hatóságok az amerikai társzervezeteikhez hasonlóan végül kizárták, hogy a 787-es akkumulátorainak túltöltése okozta volna a közelmúltban történt Dreamliner repülőgépek tűzeseteit.

Az “akku-probléma” a vizsgálatok elsődleges fókuszába került, azonban az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vezetőjének szerdai nyilatkozata szerint még mindig nincsenek a biztos válaszok birtokában a tűzesetek okait illetően és nem áll rendelkezésre egyértelmű időterv arra, hogy a Dreamlinerek mikor emelkedhetnek újra a levegőbe.

Az amerikai NTSB (National Transportation Safety Board) a múlt hét végén jelentette be, hogy a Japan Airlines 787-esének bostoni tűzesetét nem túltöltés okozta. A japán hatóságok pedig szerdán zárták ki, hogy az az akkumulátor túltöltése okozta volna az All Nippon Airways 787-es egyik akkumulátorának repülés közben történő kigyulladását.

Az események következtében kiújult a vita az FAA 2007-es döntése körül, amely engedélyezte a Boeingnek a fokozottan gyúlékony akkumulátor technológia alkalmazását a 787-eseken.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az USA közlekedési minisztere Ray LaHood megerősítette, hogy a cél a 787-es repülési tilalmának feloldása volt, azonban a kormány nem kívánja elsietni a repülések engedélyezését.

A lap által megkérdezett egy magas rangú FAA tisztviselő kijelentette, hogy vizsgálják a 787-es engedélyét, valamint a teljes gyártási és összeszerelési folyamatot, így egyelőre nem érdemes a gépet érintő repülési tilalom feloldásának dátumáról találgatni.

Nem törli 787 megrendeléseit a Hainan

A CH-aviation szaklap információi szerint a Hainan Airlines cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a kínai légitársaság a 10 darab Boeing 787-es megrendelésének törlését fontolgatná a csúszások és a géptípus műszaki problémái miatt.

Chen Feng, a HNA csoport elnöke a Reuters-nek adott nyilatkozatában elmondta, hogy a légitársaság rendkívül csalódott az újabb késések miatt és kénytelen a tervezett új útvonalai megnyitását is elhalasztani. Mindemellett a vezető megerősítette, hogy a Boeing 787-es gépek továbbra is szerves részét képezik a vállalat növekedési terveinek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!