Rövidesen a francia Jumbókat is eléri az a flottamodernizációs hullám, amelynek keretében az Air France megválik Boeing 747-400-as utasszállítóitól. Jelen állás szerint a légitársaság az idei téli menetrendjében már csak egyetlen, a Párizs és Mexikóváros közötti útvonalára szervezte a típust. A végleges kivonás pedig 2016-ban várható.

Boeing 747-400 napjainkban, a francia légitársaság legújabb festésében. (Fotó: Air France) | © AIRportal.hu

Boeing 747-400 napjainkban, a francia légitársaság legújabb festésében. (Fotó: Air France)

Az airlineroute.net járatinformációs adataiból kikövetkeztethetően egy patinás Jumbo-üzemeltető, az Air France kezdte meg a felkészülést a még szolgálatban lévő B-747-400-as típusainak kivonására. A portál szerint a francia légitársaság az előttünk álló téli menetrendben már csak egyetlen útvonalon üzemelteti 747-eseit.

Az október 25-től kezdődő menetrendi időszakban a flotta utasszállító Jumbói egyedül Párizs – Charles de Gaulle és Mexikó fővárosa között közlekednek, amennyiben az Air France nem változtat és szervezi be esetleg más útvonalra is a 747-eseket. Azt viszont már korábban egyértelművé tette a légitársaság, hogy a 747-esek kivonásra vannak ítélve, helyükbe a Boeing mini Jumbójaként elhíresült 777-300ER-t állítva.

Az Air France, amely 2016-ban tervezi végleg kivonni 747-eseit, és ezután már csak egyetlen négy-hajtóműves típussal, a 747-400-asnál is nagyobb teljesítményű, 516 üléses Airbus A380-800-assal rendelkezik majd a flottájában, mivel az A340-300-asok kivonását is 2016-ig tervezik végrehajtani. A nyári menetrendben egyébként még legalább öt útvonal szerepel, amelyek menetrendszerűen 747-essel működnek. Ezek Atlanta, Boston, Montréal, Toronto és Mexikóváros, mindegyik napi rendszerességgel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Air France Boeing 747-100-as 1978-ban Párizsban. (Fotó: Michel Gilliand - Wikimedia) | © AIRportal.hu

Air France Boeing 747-100-as 1978-ban Párizsban. (Fotó: Michel Gilliand – Wikimedia)

A flottában ehhez összesen hat darab 747-400-as áll szolgálatban. Az Air France két-osztályos elrendezésben, összesen 432 utasüléssel üzemelteti a típust, ebből 36 a business és 396 az economy ülés. A hat gép közül három több, mint húsz éve, 1992-ben, míg a másik három 2003-ban, ill. 2004-ben került a flottába, vagyis a legfiatalabbak is 11-12 éve teljesítenek szolgálatot.

A 747-es kivonás nemcsak az utasszállító, hanem a cargo-változatokat is érinti. Az Air France a még meglévő két darab 747-400F gépének kapacitásait 777F típusokkal készül pótolni.

Az Air France elsők között vált Boeing 747-es üzemeltetővé, amikor 1970 márciusában átvette legelső 747-100-as típusát. Az akkori legnagyobb utasszállítót mindössze két hónappal korábban indította az azóta megszűnt Pan American World Airways.

Nosztalgia videó az Air France első Jumbójáról

Forrás: Air FranceCorporate’s channel

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!