Bjørn Kjos, a Norwegian légitársaság vezéigazgatója egy skandináv légiközlekedési szemináriumun vetette fel újabb ötletét a Norwegian Long Haul leányvállalattal kapcsolatosan. Elmondása szerint a vállalat fontolóra veszi, hogy a már rendelés alatt álló 100 darab Boeing 737 MAX repülőgépet hosszútávú járatokon is bevessék – írja a ch-aviation szakportál.

Kjos szerint a keskenytörzsű repülőgép megnövelt hatótávolságának és üzemanyag takarékosságának köszönhetően egy Stockholm-Boston, illetve Stockholm-Új-Delhi útvonal is könnyen kivitelezhető lesz a legújabb 737-es generációval, ezzel is lecsökkentve a többszörös átszállás igényét.

A vezérigazgató ugyancsak hozzátette, hogy az eddig kiaknázatlan dél-amerikai piac is elérhető lenne a 737 MAX típussal a Norwegian Las Palmas-i bázisáról üzemeltetett járataival.

„Miért utazzunk 4-5 órával többet és szálljunk át ahhoz, hogy távolabb jussunk el? Talán én vagyok az idióta, de igazából olcsóbb közvetlenül repülni. A point-to-point repülésé a jövő.” – idézi Kjos szavait a svéd flygtorget hírportál.


Ezekkel a szavakkal elsősorban a legnépszerűbb európai elosztóközpontokat kritizálja a vezérigazgató, úgy, mint Amszterdam, Frankfurt vagy London Heathrow repülőterét. Tény azonban, hogy az e három légikikötőn bázisoló óriáslégitársaságok széles útvonalhálózata sokszor a kevés lehetőségek egyike egy-egy rendkívül hosszútávú járat kapcsán.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bjørn Kjos továbbá kifejtette, hogy az Öböl-menti légifuvarozók – az Emirates, a Qatar Airways és az Etihad Airways – felé túl nagy figyelmet fordítanak, miközben az európai légitársaságokra irányuló fenyegetettség leginkább a Távol-Keletről érkezhet.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!