Még nagyobb teljesítményű Airbus A380-asok kerülnek piacra 2013-tól miután az európai repülőgépgyár 6 tonnával fogja növelni legnagyobb utasszállító repülőgépének maximális felszállósúlyát. A teljesítménytöbblet részleteiről és a járulékos változásokról a Flightglobal tudósítója számolt be a Szingapúri Airshow-ról.

Növeli maximális felszállósúly-teljesítményét Airbus A380 típusú repülőgépein az európai repülőgépgyár. A jelenlegi maximális felszállósúlyt 6 tonnával, 575-re növeli az Airbus. Ez a teljesítménytöbblet a hatótávolság hasznára is váltható, amely így 150 tengeri mérfölddel (277.8km) 8350 mérföldre (15500km) növeli a típus hatótávolságát. A megnövelt teljesítményű Airbus A380-asok szolgáltatásait már a jövő év elejétől igénybe vehetik az európai repülőgépgyár megrendelői.


Airbus A380-as Engine Alliance hajtóművekkel (Fotó: Airbus)

A változtatások a típus legnagyobb üzemanyag nélküli-, valamint legnagyobb leszállótömeg paramétereit is érintik, amelyek 3-3 tonnás növekményt érnek el. A nagyobb teljesítmény nagyobb hajtóművet is kíván, amelyre az Engine Alliance sietett választ adni: A General Electric és a Pratt&Whitney vegyesvállalata a GP7272-es típust ajánlja az Airbus és persze a leendő megrendelők figyelmébe, amely a vállalat elnökének tájékoztatása szerint 320kN tólőerőt képes produkálni. Ez 10kN-os növekményt jelent a gyártó korábbi változatához képest.

Az új, GP7272-es hajtóművel olyan hosszú, mint a Dubai – Los Angeles közvetlen járatok teljesítése sem jelentene akadályt az A380-as számára. A probléma egyelőre csak annyi, hogy eddig egyetlen megrendelő sem választotta A380-asai számára az Engine Alliance új hajtóművét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A380-as üzemeltetők közül az Emirates, az Air France és a Korean Air, amelyek az Engine Alliance gyártmányát választották és üzemeltetik is aktív szolgálatban. A leendő üzemeltetők között lesz a Qatar Airways, az Air Austral és az Etihad Airways is, amelyek ugyancsak a GP7200-as hajtóműt választották Airbus A380-asaik számára. A vállalat elnöke elmondta, hogy jelenleg három érdeklődő van a nagyobb teljesítményű változatra. A Hong Kong Airlines és az orosz Transaero Airlines-on kívül a China Eastern Airlines mutatja a legnagyobb érdeklődést az új hajtómű iránt.

A konkurens gyártó, a Rolls-Royce igyekezett jelezni, hogy ők már négy éve kínálnak Trent-családjukban olyan hajtóművet, amelynek teljesítménye megegyezik az Engine Alliance új hajtóművével. Az első Trent 972 típusú hajtóművel szerelt Airbus A380-as az ausztrál Qantasé, amely 2008-ban állította szolgálatba a típust.

Jelenleg négy üzemeltetője van a Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveknek: a Qantas, a Lufthansa, a Singapore Airlines és a China Southern is ezt a hajtóműcsaládot választotta Airbus A380-asai számára. A Rolls-Royce ráadásul tavaly novemberben előállt egy olyan fejlesztéssel, amely révén további 1.8%-kal csökkenthető a Trent hajtóművek fogyasztása.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!