Növelte maximális felszállósúlyát az utas-, és teherszállító változatú Boeing 747-8 típusú repülőgépeinek az amerikai repülőgépgyár. Minderre a terhelési tesztek során felfedezett teljesítménytöbblett adott lehetőséget – adta hírül a Flightglobal.

A legújabb terhelési tesztek eredményeinek feldolgozását követően a Boeing mind az utasszállító, Intercontinental, mind a teherszállító Freighter változat maximális felszállósúlyát (MTOW) növelni tudta a négyhajtóműves Boeing 747-8 típuscsaládban. A legújabb típusdokumentumokban a Boeing már a megnövelt maximális felszállósúlyt tünteti fel. A terhelési tesztek során felfedezett teljesítménytöbblet egész pontosan 6 tonnával nagyobb, így 442 tonnáról 448 tonnára növelték a típus maximális felszállósúlyát.

A legelső üzemeltetők még a 442 tonnás maximális felszállósúllyra engedélyezett Boeing 747-8F-eket vehettek át, azonban az áprilisi átadásokat követően már 448 tonnára lesznek jogosítva a teherszállító változatú Boeing 747-8F-ek. A Boeing tájékoztatása szerint egyidejűleg jóváhagyásra fog kerülni a már forgalomban lévő 442 tonnára jogosított repülőgépek nagyobb maximális felszállósúllyal való üzemeltetése is.

A Boeing tavaly augusztusban fejezte be a teherszállító és októberben az utasszállító változatú 747-8 típusok berepülési programját. A vállalatnak azonban számos konfliktussal kellett szembenéznie a program késése következtében, az ügyfelek ugyanis nehezményezték az átadásokban keletkezett csúszásokat. Az Atlas Air Worldwide Holdings péládul három Boeing 747-8F-et visszamondott tavaly szeptemberben, az átadások elhúzódásának és technikai szempontok figyelembevételének indokával. A típus első üzembeállítójának a Cargoluxnak is vitái támadtak a gyárral, amelynek egyik legfőbb indoka volt, hogy a repülőgép nem teljesíti az eredetileg kitűzött teljesítmény kritériumokat. A Boeing ennek hatására több módosítást is végzett, hogy megfeleljen a megrendelők elvárásainak. A most felfedezett teljesítménytöbblet pedig igazán jól jön a Boeingnek.

A 2011. decemberben frissített típuskönyv szerint a maximális terhelhetőségi adatok is módosulnak, amely az utasszállító változat esetében 82.1 tonna lett. A teherszállító változat az eddigi 134 tonna helyett immáron 139 tonna hasznos terhet vehet fedélzetére.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az amerikai repülőgépgyár eddig kilenc darab Boeing 747-8F-et adott át, és már javában készül az első utasszállító változat átadására. Az első üzembeállító egy meg nem nevezett VIP-ügyfél lesz, aki az exkluzív fedélzeti kialakítású repülőgépét februárban veheti át. Az első légitársaság, amely üzembeállítja a típust, a német Lufthansa lesz márciusban.

Forrás: Flightglobal.com (2012. január 17.) / Fotó: Boeing Media

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!