Folyamatosan gyarapodik a Norwegian szélestörzsű gépparkja, a 2013 óta üzemelő légitársaság ugyanis már 8 darab Boeing 787-8-as tulajdonosa.

A Norwegian legújabb Dreamlinere. (Fotó: Norwegian) (A képre kattintva galéria nyílik!) | © AIRportal.hu

A Norwegian legújabb Dreamlinere. (Fotó: Norwegian) (A képre kattintva galéria nyílik!)

Örömmel számolt be újabb Dreamlinerének érkezéséről a Norwegian, miután április 10-én Charlestonban sor került az EI-LNH lajstromú repülőgép hivatalos átadására. A gép ezt követő első útja a dublini repülőtér festőhangárjába vezetett, ahol a fuvarozó szokásaihoz híven egy híres skandináv személyiség felfestése történik a függőleges vezérsíkra. Azt azonban, hogy a legújabb gépnél kire lehet számítani, még nem tudhatjuk.

A gépparkon belüli társaihoz hasonlóan ez a -8-as Dreamliner is Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóművekkel lett felszerelve, ami pedig a belső kialakítást illeti, 32 Business osztályú mellett 259 Economy ülés került kiépítésre a gép belsejében. A jövőben egyébként hosszabb törzsű Boeing 787-9-esek is csatlakoznak majd a most meglévő repülőgépekhez, de azok vonatkozó adatai egyelőre nem publikusak.

A norvég fuvarozónak, mely egy Írországban bejegyzett leányvállalaton keresztül üzemelteti hosszútávú járatait nem ment minden ügye olyan zökkenőmentesen mint a mosatni gépátvétel. Korábban már meggyűlt a bajuk az Egyesült Államok Közlekedési Minisztériumával az USA-ba irányuló járatok kapcsán, de a bérezés szempontjából olcsóbb, külföldi légiutas-kísérők alkalmazása miatt is ütköztek már problémába.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Jelen pillanatban azonban úgy látszik, hogy stabil a fuvarozó üzemelése, sőt, komoly terjeszkedést is folytatnak. Külföldön nemrég köszönthették az első London Gatwick – Orlando járat felszállását, eközben pedig további bázisokat terveznek felállítani a párizsi Orly és a barcelonai El Prat repülőtereken.

Jelenleg a Norwegian az egyetlen olyan európai légitársaság amely low-cost modellben üzemeltet hosszútávú járatokat. A módszer lényege, hogy népszerű útvonalakon alacsony viteldíj mellett kínálják szolgáltatásaikat, ezzel jelentősen megnehezítve a konkurencia dolgát. Jellemző erre a berendezkedésre – amelyet jelen esetben is láthatunk -, hogy a repülőgépek kapacitását maximálisan kihasználják, így fordulhat elő, hogy az általában 210-230 fős elrendezésben üzemeltetett repülőgépek majdnem 300 utas befogadására legyenek képesek.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!