A China Eastern Airlines nyolcvan Boeing 737-esre szóló kötelezettség vállalással gyarapította a gyártó rendelési állományát. A nyolcvan gépes rendelésből 20 darab a jelenleg is gyártásban lévő 737-800NG-re a maradék 60 a 737MAX típusra szól.

A Boeing északkelet-ázsiai értékesítési vezetője, Ihssane Mounir büszkeségét fejezte ki, hogy ezzel a légitársaság történelmet írva az eddigi legnagyobb keskenytörzsű géprendelést adta le Kínából. Továbbá biztosította a vállalatot, hogy a lehető legjobb típust választották a flottájuk bővítésére, amit a következő generációs MAX variánsok még hatékonyabb működésükkel tovább erősítenek.

A megrendelés értéke listaárakon számolva mintegy nyolc milliárd dollár. A China Eastern a finanszírozáshoz szükséges tőke egy részét a régebbi Boeing 737-300-as és a Boeing 767-es gépeinek értékesítéséből befolyó összegből kívánja fedezni. A gépek eladásából a légitársaság 240 millió dollárt remél. A 737-esek flottába integrálása 2016-ban kezdődik, az utolsó példány érkezése 2020-ban esedékes.

A légitársaság a hajtóművek típusát is kiválasztotta, a NextGen 737-800-asok meghajtásáról a CFM International CFM56 típusú erőforrása gondoskodik, míg a 737MAX-ek szintén a CFMI fejlesztette CFM Leap-1B típusú hajtóműveket kapják.

A China Eastern a nagy kínai légitársaságokhoz hasonlóan egyáltalán nem törekszik a homogén flotta kialakítására, hasonló volumenű rendelésekkel mindkét nagy gyártó kedvében jár. A China Eastern gépparkjában 361 repülőgép teljesít szolgálatot, melyben az Airbus szinte valamennyi keskeny- és szélestörzsű gyártmánya, valamint a Boeing 737/767-es típusai szállítják az utasok nagy részét. A regionális flottában a brazil gyártó Embraer E-145-ös típusa tíz darabbal képviselteti magát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!