Több, mint 50 éves szolgálat után vonult nyugdíjba az első Boeing KC-135R légi utántöltő repülőgép. A 61-0312 azonosítójú Stratotankert 22.500 repült óra után vonta ki a forgalomból az Amerikai Egyesült Államok Légiereje.

A legendás Boeing 707 utasszállító alapjaira épülő légi utántöltő prototípusa 1956. augusztus 31-én emelkedett először magasba. A KC-135 az US Air Force történetének első sugárhajtású tankere.

Az amerikai repülőgépgyár 1957-ben adta át az első “A” szériás modellt, majd ez után következtek az “E”, “R”, és “T” változatok. Az utolsó újonnan készült gép 1965-ben került átadásra. A típus utódjául a korszerűbb Boeing 767-esen alapuló KC-46-ost kínálja a Boeing.

A 61-0312 azonosítóval szolgáló KC-135R 1962. augusztus 14-én repült először a légierőnél, áthajtóművezését 1985 júniusában hajtották végre. Utolsó repülését pedig 2013. február 21-én teljesítette az Altus légibázisról felszállva.

A nyugdíjba vonult gép búcsúzóul alacsony áthúzással tisztelegve hagyta el addigi szolgálati helyét és vette útját az arizonai Davis-Monthan karbantartó bázis felé, ahol konzerválják és alkatrész donorként alkalmazzák más, még aktív szolgálatot teljesítő KC-135-ös tankerek megsegítésére. Mindezt úgy, hogy az amerikai védelmi protokoll szerint végszükség esetén akár újra hadrendbe is állítható legyen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!