Az ALC lízingcéggel való márciusi megállapodása után még két darab Boeing 787-9 Dreamlinert rendelt közvetlenül az amerikai repülőgépgyártól az Air Tahiti Nui. Francia Polinézia légitársasága a jelenlegi A340-300 típusokból álló flottáját cseréli le a legújabb generációs, kompozit szélestörzsűvel.

Kapcsolódó cikk, előzmény Hasít Steven F. Udvar-Házy lízingcége

Air Tahiti Nui Boeing 787-9 Dreamliner computer rendering. (Forrás: Boeing Company) | © AIRportal.hu

Air Tahiti Nui Boeing 787-9 Dreamliner computer rendering. (Forrás: Boeing Company)
A szerződés aláírása. (Fotó: Air Tahiti Nui) | © AIRportal.hu

A szerződés aláírása. (Fotó: Air Tahiti Nui)

Április utolsó napján adta hírül sajtóközleményében a Boeing repülőgépgyár, hogy megállapodtak az Air Tahiti Nuival, amely két darab 787-9 Dreamlinerre írt alá vásárlási szerződést. A légitársaság eredetileg márciusban jelentette be, hogy 787-esekkel korszerűsíti flottáját, amikor két darab 787-9-esre az Air Lease Corporation (ALC) lízingcéggel kötött szerződést, és már akkor tudni lehetett, hogy másik két gépről pedig közvetlenül a gyárral folytatnak tárgyalásokat.

Az Air Tahiti Nui flottája jelenleg öt darab A340-300-assal rendelkezik, amelyek a 2000-es évek elején kerültek a légitársasághoz. A Boeing 787-es 9-es szériáját ezek leváltására választotta a légitársaság. Korábbi tájékoztatás alapján az ALC-től érkező gépek szállításai 2018-ban veszik kezdetüket, az Air Tahiti Nui működésének 20. évében, ezzel is a megújulást szimbolizálva. Arra viszont sem a Boeing, sem pedig a légitársaság közleménye nem téri ki, hogy a közvetlenül rendelt két gép mikor lesz szállítva.

Az aktuális listaárak alapján 514 millió dollár értékű szerződést Michel Monvoisin, az Air Tahiti Nui vezérigazgatója a Boeing illetékes értékesítési vezetőjével, Dinesh Keskarral együtt Tahiti napsütötte, kristálytiszta vizű óceánjának partján írták alá. A hozzá készült számítógépes látványterv pedig – talán kijelenthető – az eddigi legegzotikusabb a valaha készített hivatalos 787-9-es grafikák közül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Az Air Tahiti Nui a Boeing 787-9-est nevezte meg az A340-300-asai  váltótípusának. (Fotó: Airbus) | © AIRportal.hu

Az Air Tahiti Nui a Boeing 787-9-est nevezte meg az A340-300-asai váltótípusának. (Fotó: Airbus)

A tahiti Dreamlinerek leendő kabinkonfigurációjáról egyelőre nincsenek információk, és a hajtómű választást sem közölte a légitársaság.

A Boeing a 787-8-as Dreamliner alaptípusnál 6 méterrel hosszabb törzsű 787-9-esből 2015 márciusáig bezárólag összesen 496 darabot értékesített, amelyből 20 darab van üzemeltetőknél. A 2014 júliusában forgalomba bocsátott típus gyári adatok szerint 280 utas szállítására képes, maximális hatótávja 15,372 kilométer.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!