Októberre tervezi az MRJ felszállását a Mitsubishi. Japán vadonatúj regionális típusa a nagojai repülőtérről fog felszállni és körülbelül egy órát tölt majd a levegőben. Az esemény pontos dátumát két lépcsőben közlik, valamikor szeptember végén először a hetet, utána október második felében, a repülés előtti napon a másnapi felszállást jelölik ki.

Kapcsolódó cikk, előzmény Felzúgtak a Mitsubishi prototípus hajtóművei

Mitsubishi Regional Jet 90-es gyári színekben.(Fotó: Mitsubishi Aircraft Corporation) | © AIRportal.hu

Mitsubishi Regional Jet 90-es gyári színekben.
(Fotó: Mitsubishi Aircraft Corporation)

Annyira körülírta a Mitsubishi Aircraft Corporation (MAC) a készülőben lévő új típusa, a Mitsubishi Regional Jet (MRJ) várva-várt szűzrepülésének dátumát, hogy ezek után a gyáriaknak illik majd tartaniuk az ígéretüket, és október végén pilótáik közreműködésével levegőbe emelni a gépet.

A Mitsubishi Regional Jet, Japán hosszú idő óta első, teljes egészében saját fejlesztésű és gyártású utasszállító repülőgépe ugyanis jelentős késésben van. A 2008-ban indított program a prototípus felszállást eredetileg 2012-re tervezte, de sorra jöttek a nem várt problémák. Hol a Pratt&Whitney-féle reduktoros hajtómű (PW1217G), hol az egyes komponensek gyártására történt hivatkozás. Azután, hogy az elsőként elkészült gépen idén januárban kezdetüket vették a hajtómű próbák a Mitsubishi tavasszal óvatosan, de már egyértelműen nagyobb magabiztossággal 2015 második félévére datálta a szűzrepülést.

A legfrissebb, augusztus 31-i hivatalos közlést alapul véve erre tehát várhatóan október végén fog sor kerülni. A berepülési program viszont nem lesz rövid. A típusengedélyek megszerzéséhez szükséges tanúsító eljárást korábbi bejelentés alapján két éven át, összesen öt prototípussal fogják lefolytatni, ami azt jelenti, hogy az indító légitársaság, amely jelen állás szerint az All Nippon Airways (ANA) legkorábban 2017-ben állíthatja forgalomba a típust.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Mitsubishi által kétféle törzshossz kivitelben kínált MRJ elsőként a nagyobb, 86-96 utas szállítására alkalmas MRJ-90 változatban kerül forgalomba. A megrendeléseket illetően az új generációs típus hat légitársaságtól eddig összesen 223 fix és 184 opciós kötést szerzett. A biztos megrendelések mindegyike a nagyobb utaskapacitású MRJ-90-esre érkezett. A 70-80 férőhelyes MRJ-70-esre egyelőre nincs lezárt rendelés.

Videó az eddigi földi tesztekről

Forrás: Mitsubishi Aircraft YouTube Csatorna

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!