A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary egy ír újságnak adott interjú során több olyan légitársaságot is megnevezett, melyek szerinte a jövőben komoly gondokkal fognak küzdeni, amennyiben nem választanak más üzletpolitikát a cégek üzemeltetéséhez.
Az Irish Times hírportál cikkében kiderül, hogy a diszkont légitársaság első embere egy újabb szerződés aláírása után nyilatkozott ilyen magabiztosan, melynek értelmében O’Leary 2019-ig minden bizonnyal a légitársaság élén maradhat, amennyiben a tulajdonosok által kijelölt célok megvalósításra kerülnek.
Az igazgató többek között a KLM és Air France páros súlyos üzemi veszteségére hívta fel a figyelmet, melyben nagy szerepet játszott a francia nemzeti fuvarozó munkatársainak több hétig tartó munkabeszüntetése, melynek során több száz járat került törlésre.
O’Leary kifejtette azt is, hogy a SAS, az Alitalia, valamint az Air Berlin számára a fúzió, vagy a vállalatok méreteinek csökkentése lehet az egyetlen kiút a gazdaságos üzemelés felé az egyre csak formálódó piacon.
Amennyiben az Etihad Airways – Air Berlin – Alitalia hármast vesszük alapul, akik egyre inkább igyekeznek összehangolni működésüket, még az is elképzelhető, hogy az arab cég által részben birtokolt európai társaságok még tovább erősödhetnek együtt.
A spanyol Iberia, a portugál TAP, vagy éppen a görög Olympic Airlines légitársaságok pedig majd jelentős anyagi konszolidációra lesznek kényszerítve.
Annak ellenére, hogy a szintén ír Aer Lingust is az előző kategóriába sorolta O’Leary, hozzátette, hogy a társaság helyzete egyáltalán nem kilátástalan, és jelenleg a világszerte gyengélkedő fuvarozók egyetlen „klubjához” sem tartozik.
A Ryanair nem mellékesen az Aer Lingus részvényeinek egyik tulajdonosa, így ezért sem mindegy, hogy az ír nemzeti légitársaság hogyan teljesít, de Declan Kearney szóvivő szerint aggodalomra semmi ok, hiszen a cégük üzletpolitikája Európa legjobbjai közé tartozik, és magabiztos bővülést tesz lehetővé.
A a vezérigazgató helyzetelemzése alapján O’Leary jelentős változásokat jósol az európai rövidtávú piacon, ezért azt is elárulta, hogy a Ryanair folyamatosan tárgyalásban áll újabb és újabb repülőterekkel, melyek nem szeretnének a forgalom esetleges csökkenése miatt elesni a bevételtől.
Amennyiben a vezérigazgató által kipécézett cégek nem képesek teljesíteni az igényeket, a Ryanair készen áll a hézagok lehető leggyorsabb feltöltésére meg akkor is, ha éppen egy központi légikikötőről van szó.
Pár hete már felreppentek a híresztelések, melyek alapján a Ryanair már az amszterdami Schiphol repülőtér felé kacsintgat, ahol már résidőkkel is rendelkeznek, viszont jelenleg nem áll rendelkezésükre elegendő mennyiségű repülőgép a holland városba induló járatok kiszolgálásához.