Michale O’Leary, a Ryanair vezérigazgatója szerint a következő öt évben több diszkont légitársaság is feeder, azaz ráhordó szerepet tölthet be. Légitársasága egy, vagy két éven belül meg is kötheti az erről szóló első megállapodását a Norwegiannel.
Teszteli az átszállós rendszert a Ryanair
Az Air Transport World szerint a Ryanair most azon dolgozik, hogy összeállítsa a végső megállapodás minden részletét egy együttműködéshez. Addig olyan problémákat is meg kell oldani, hogy a Ryanair járatait hogyan tüntetik fel a foglalási rendszerekben, és azt is, hogy ki lesz a felelős az utasok és panaszaik kezeléséért egy esetleges zavar esetén.
O’Leary szerint ez a fajta együttműködés sokkal uralkodóbb lesz Európában, mint most, és példaként említette az easyJetet, amelyet az Air France-szal hoztak összefüggésbe.
A Norwegian vezetője, Björn Kjos a szaklapnak korábban azt mondta, gyakorlati apróságokon dolgoztak, a megállapodás fő pontjait már elfogadták. Akkor meg is jegyezte, hogy az easyJettel is nagyon szívesen együtt dolgozna ugyanabban a formában, mint a Ryanairrel, mert jó légitársaságnak tartja jó hálózattal.
Kjos azonban óvatosságra is intett, mint mondta, ez az együttműködés egy „cseresznye a tortán”, alapvetően a sikeres üzemeléshez nincs rá szüksége a Norwegiannek.
A Ryanair több légitársaságot is megkeresett már a ráhordós ötletével, egyebek mellett az azóta már IAG-csoporttaggá vált Aer Lingust, a TAP-ot és a brit Virgin Atlanticet is, de ezek a tárgyalások nem vezettek sikerre.
A koncepció lényege, hogy a Ryanair, mint diszkont légitársaság ráhordana a hagyományos légicégek hosszútávú járataira, bár arról egyelőre nincsenek információk, hogy ez code-share megállapodást is jelent-e.
Az ír diszkontnak nem ez az egyetlen lépése a klasszikus, gyűjtő-elosztó rendszer felé, a nyáron már tesztelik az átszállás biztosítását egyes járatokon a stanstedi és barcelonai bázison.