Jövő év márciusától önállósítja budapesti járatát a Qatar Airways. Az ötcsillagos légitársaság ezentúl a Liszt Ferenc repülőtérre való megérkezését követően egyik nap sem repül tovább utasokért Zágrábba, hanem az itt töltött forduló időt követően máris indul vissza Dohába.
Holnaptól változik a Qatar budapesti menetrendje
Dreamlinerrel kezdi a szeptembert Bécsben a Qatar
A Qatar Airways júniusban jelentette be, hogy a budapestire felfűzött zágrábi járatát októbertől közvetlenül is repüli, a horvát utazóközönségnek kényelmesebb, közbülső leszállás és várakozás nélküli összeköttetést biztosítva. Aminek alapján a hét három napján, hétfőnként, péntekenként és szombatonként közlekednek Doha és Zágráb között közvetlen járatok. A fennmaradó négy napon pedig változatlanul Budapest érintésével mennek a gépek.
A katari légitársaság legfrissebb bejelentése szerint azonban ez jövő év február végéig marad csak így, március 1-jétől ugyanis Budapest és Zágráb is független célpontként lesznek jelen a Qatar útvonalhálózatában. A magyar főváros továbbra is napi, míg a horvát viszont csak heti ötszöri rendszerességgel.
Típusváltásról a módosuló menetrendben nincs szó, ami azt jelenti, hogy egyelőre maradnak a jelenleg is üzemelő A320/A321 Airbusok, amelyek minden nap reggel 07:30-kor szállnak fel a dohai Hamad repülőtérről és 5 óra 45 perces útjukat követően 11:15-kor vannak Budapesten, ahonnan aztán egy órával később már indulnak is vissza, hogy 5 óra 15 perces repülés után 19:30-kor megérkezzenek a katari fővárosba (helyi idők kerültek feltünetésre).
Doha és Budapest között 2011 óta van menetrendszerű légi összeköttetés. A Qatar Airways nyitójárata január 17-én landolt a ferihegyi repülőtéren. A bukarestivel egybe fűzött útvonal szeptember 14-ig üzemelt ebben a formában, mikortól közvetlenné vált. Változás ezután csak 2012 májusában történt, a Qatar Airways ekkortól a budapesti meghosszabbításaként Zágrábbal egészítette ki a járatot, a két európai főváros között is kereskedelmi jogot szerezve.
A 2015 márciusától életbe lépő menetrenddel egyfelől végleg megszűnik a Qatar biztosította regionális légihíd, másfelől Budapestnek, mint önállósult célpontnak nagyobb lehet az esélye rá, hogy a Qatar járatszervezői valamikor nagyobb géptípust állítsanak az útvonalra, ahogy tették azt idén szeptemberben Bécsben, a Boeing 787-8-as megjelenésével.