A teheráru-raktárak és az áruszállító repülőgépek földi kiszolgálásának helye, a forgalmi előtér között automatizáltan közlekedő járművek tesztüzeme kezdődött a barcelonai El Prat légikikötőben.

A földi kiszolgálást végző Worldwide Flight Services (WFS) a repülőteret üzemeltető Aena vállalattal folytatott együttműködésének részeként 10 hetes próbaüzemet indít az áruszállító légitársaságok kiszolgálásnak innovatív módját keresve.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) automatizált földi járművekre vonatkozó iránymutatásai mentén előkészített tesztelésben a földi kiszolgáló berendezéseket és járműveket gyártó FASEREK és SIMAI, valamint a logisztikai folyamatok optimalizálásában jártas MOVVO is szerepet kapott.

A WFS automatizált vontatója Barcelonában (Forrás: WFS)

A projekt során telemetriai adatok alapján kiértékelik az önvezető vontatók (AGV) vezetési képességeit, biztonsági mutatóit, az útvonalválasztás rugalmasságát, valamint a járművek nyomon követhetőségét.

A technológia használatától az erőforrás-felhasználás jobb tervezhetőségét, valamint a kiszolgálási képesség napi 24 órás rendelkezésre állását várják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tesztek első szakaszában a WFS légiáru-terminálja és az 1-es terminál közötti, előre megtervezett 2300 méteres útvonalon közlekednek majd az AGV-technológiával felszerelt vontatók. Ez egyelőre a repülőgépek által használt mozgási területeket (például a forgalmi előtereken és az aktív gurulóutakon történő áthaladást) nem érinti, illetve a repülőgépekkel történő interakció sem történik még ebben a fázisban.

A projekt során alkalmazott vontatók képesek felismerni a környezetüket, nagy pontossággal meg tudják határozni a helyzetüket, 4 és 10 méterről képesek észlelni a különféle akadályokat, illetve képesek szabad utat engedni más forgalomnak, el tudják kerülni az ütközéseket.

A raktárban is megjelennek az automatizált járművek (Illusztráció – Forrás: WFS)

A WFS célja, hogy felmérje, milyen korlátozásokkal és kihívásokkal kell szembenéznie a más iparágakban már bizonyított AGV technológia alkalmazásakor, ha ezt egy forgalmas repülőtéri környezetbe szeretnék beilleszteni.

A májusig tartó előtéri tesztekkel párhuzamosan a vállalat légiáru-raktárában is megkezdik az automatizálási lehetőségek próbáit.