Száz darab Boeing 737 MAX 200 megrendeléséről írt alá szerződést a vietnami VietJet diszkont légitársaság és az amerikai repülőgépgyártó. A 737 MAX 200 a Boeing egyfolyosós gépcsaládjának, az új generációs hajtóművekkel felszerelt MAX-nak a low-cost légitársaságok igényeire optimalizált, akár 200 utas szállítására képes változata.

A jelenlegi listaárakon számolva 11,3 milliárd dolláros üzlet megkötésekor Barack Obama amerikai elnök és Trần Đại Quang Viatnam elnöke is jelen volt, a vietnami elnöki palotában.

A most megrendelt repülőgépeket 2019 és 2023 közötti időszakban vesz majd át a légitársaság és a cég dinamikusan növekvő belföldi és nemzetközi útvonalhálózatán fognak szolgálatba állni. A légitársaság flottája 2023 végéig mintegy 200 gépesre növekszik.

A Vietjet viszonylag fiatal légitársaság, 2011-ben hajtotta végre első repülését, azonban dinamikus fejlődését mutatja, hogy útvonalhálózata folyamatosan bővül.

Hirdetés
Boeing 737 MAX 200 a VietJet festésében. (Grafika: Boeing) | © AIRportal.hu

Boeing 737 MAX 200 a VietJet festésében. (Grafika: Boeing)


A légitársaság még 2015. novemberében az európai gyártótól is rendelt 30 darab repülőgépet, melyből 9 darab a jelenlegi verziójú A321ceo, 21 darab pedig már az új generációs hajtóművekkel felszerelt A321neo típusra szól.

A cég 2015. végén kizárólag Airbusokból álló, 30 darabos flottával rendelkezett, de összesen mintegy 100 repülőgépre volt kötelező érvényű megrendelése az európai gyártónál.

Önök kérték: 737 MAX 200

A Boeing még 2014 szeptemberében indította útjára a megnövelt utaskapacitású 737 MAX 200 programot, kifejezetten a diszkont légitársaságok nyomására és az ő igényeikhez alakítva a sűrű székezésű, több (vész)kijárattal rendelkező típusváltozatot. A típusváltozat bejelentésével egy időben az európai Ryanair diszkont légitársaság rögtön 200 darab 737 MAX 200 megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot.

A 737 MAX az új generációs CFM International LEAP-1B hajtóműveknek, az új kettős tollazatú wingleteknek és további újításoknak köszönhetően kategóriájában a leghatékonyabb egyfolyosós repülőgép lesz. Az előd 737NG változatoknál mintegy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani és a versenytársaknál (A320neo) is 8%-kal alacsonyabb egy ülésre jutó üzemeltetési költséget ígér a gyártó. A 737 MAX típuscsaládra jelenleg 3098 darab megrendeléssel rendelkezik a Boeing, összesen 65 ügyfél részéről.

A típuscsalád legsikeresebb tagja a MAX 8, a rövidebb törzsű MAX 7 erős versenytársat kapott a kanadai Bomberdier CS300 típus részéről, a leghosszabb MAX 9-es eladásait pedig az európai gyártó nagyobb kapacitású A321neo repülőgépe szorongatja. A Boeing fejlesztőmérnökei jelenleg is dolgoznak azon, hogy hogyan módosíthatnák a MAX-család legkisebb és legnagyobb tagját, hogy növeljék azok versenyképességét, erről bővebben korábbi cikkünkben írtunk.

Hirdetés
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!