Megérkezett az UTair-hez a legújabb Airbus A321 repülőgépük. Az orosz légitársaság flottájának ez az ötödik ebből a típusból, de az első, amely Sharklet szárnyvéggel kiegészülve kezdi meg szolgálatát.
Oroszországban az első: Sharkletes Airbus az Aeroflotnál
A VQ-BRT lajstromot viselő vadonatúj Airbus A321 annak a 2012-ben formált 20 gépes rendelésnek a része, amelyet az UTair a Farnborough Air Show-n írt alá az európai repülőgépgyárral.
Az UTair flottájának bővítő korszerűsítése érdekében döntött az A320-as gépcsalád legnagyobb tagjának beszerzése mellett, amelyet CFM56-5B típusú hajtóművekkel szállít az Airbus. A legelső gép, VP-BPS ünnepélyes átadására tavaly júliusban Hamburgban került sor.
Az eddig átvett első négy gép azonban nem kapott Sharklet szárnyvégeket, és annak idején a szerződéskötéskor sem számoltak be róla, hogy ezzel az új kiegészítővel rendelték volna A321-es Airbusaikat. A légitársaság vélhetően időközben döntött úgy, hogy igénybe veszi az Airbus üzemanyag fogyasztás terén mintegy 4%-os előnyt felmutatni képes újítását.
Az A321-eseket az UTair elvárásai szerint Hamburg egyosztályos elrendezésben, összesen 220 fő szállítására alkalmasan bocsátja ki, amire a magyarázat, hogy azokat nagy forgalmú útvonalain készül szolgálatba állítani a társaság. Az idei évben egyébként még további 7 A321-es érkezik a flottába.
Oroszországban az Aeroflot az első üzemeltető, amely Sharkletes Airbus-szal rendelkezik. A februárban átvett első és azóta megérkezett másik négy gép is viszont rövidebb törzsű A320-as, így az országban Sharklet – A321 párosításban az UTair az első.
Az UTair Oroszország egyik leggyorsabban fejlődő nagy légitársasága. Az Aeroflot és a Transaero Airlines után a harmadik legjelentősebb légi cégként jegyzik. Az 1967-ben alapított légitársaság flottája több mint 100 repülőgépet számlál, és ez a szám folyamatosan növekszik, mivel többek közt már a hatodik, szintén Sharkletes A321-es is előkészítés alatt áll.