Igen komoly, ötven darab szélestörzsű Airbus utasszállító repülőgépre szóló szerződést kötött az amerikai Delta Air Lines. A SkyTeam légiszövetség oszlopos tagja fele-fele arányban választott az európai gyár legújabb két-hajtóműves típusaiból, így az A350XWB és az A330neo is szerepel a november 20-án bejelentett megállapodásban.
Új Airbus repülőgépeket rendel a Delta Air Lines
A huszonöt-huszonöt darab Airbus A350-900XWB, illetőleg Airbus A330-900neo szélestörzsű utasszállító repülőgéppel a Delta Air Lines a kiöregedőben lévő Boeing 747-es, valamint Boeing 767-es típusait készül leváltani. Az új gépek, amelyek a légitársaság szerint kitűnően illenek fejlesztési igényeikhez, valamint költséghatékonysági elvárásaikhoz 2017-2019 folyamán jelennek meg a flottában.
A legújabb kompozit generációt képviselő eXtra-Wide-Body A350-900-ast a Delta elsődlegesen az ázsiai kontinenst és az Amerikai Egyesült Államokat összekötő útvonalain készül működtetni 2017-től, a meglévő Boeing 747-400 típusok helyett, amelyekkel szemben az európai gyártmánytól mintegy 20%-os üzemeltetési költséghatékonyság javulást várnak el.
Az új hajtómű opcióval ellátott Airbus A330-900neo, amelyet 2019-től, az Államok nyugati partvidéke és Ázsia között készülnek szolgálatba állítani a Boeing 767-300ER típusaikat váltják, amelyekkel szemben ugyancsak 20%-os előnyt várnak az üzemeltetés terén.
Ismeretes, hogy a Delta flottájában már régebb óta jelen van az A330-as típuscsalád, amely összesen 11 darab A330-200-assal és 21 darab hosszabb törzsű, A330-300-assal képviselteti magát, valamint a légitársaság lesz az A330-300-as megnövelt felszállósúlyú, 242 tonnás változatának az indító légitársasága, így az Airbus jó pozíciókkal indult neki a legújabb gépbeszerzési program versenyében.
A flightglobal.com információi szerint a Boeing azért maradt alul a Delta megrendeléséért folytatott versenyben, mert az amerikai gyártó nem tudott elég gyors szállítást biztosítani a légitársaságnak, vagyis az Airbus-szerződésből kiindulóan feltehetőleg csak 2017 utánra lett volna szabad gyártási, illetőleg rendelkezésre állási kapacitásuk. A Boeing a 787-es hosszított törzsű, 9-es szériájával volt versenyben, amelynek legelső légitársasági példányát idén júliusban adták át az indító üzemeltető, az Air New Zealand számára.
A Delta 2011-ben látott hozzá átfogó flottamegújításának, amely nemcsak új típusok beszerzését, hanem fedélzet felújítást is magába foglal. Ennek folytatása most a szélestörzsű géppark fejlesztése, amelyből az Airbus nagy örömére szép szeletet sikerült kihasítani. A gyáriak ugyan összesített árértéket nem közöltek, de a listaárakból könnyen megtudható, hogy egyetlen darab A350-900XWB 295.2 millió dollárba kerül, a kétféle törzshossz kivitelben kínált A330neo család árai viszont még nem szerepelnek a felsorolásban.
A Delta összességében 769 gépes óriás flottájában egyébként mind keskeny-, mind szélestörzsű Airbus típusok megtalálhatók, 57 darab A319ceo, 69 darab A320ceo és az említett 32 darab A330-as. A legújabban bejelentettek mellett pedig korábbi megállapodás alapján további 10 darab A330-300-as és 45 darab A321ceo vár még leszállításra, vagyis összesen 105 Airbus repülőgép.