A KLM után beállt a sorba a British Airways is a fapadosítás tekintetében, bár a britek jóval óvatosabban közelítenek a kérdéshez a hollandoknál.

A British Airways egyelőre csak hat, London-Gatwick repülőtérről közlekedő járatán vezeti be a “hand bag only” tarifát, azaz az olyan jegyeket, amelyek nem tartalmazzák a darabonként 23kg-os feladott poggyász lehetőségét.

A 2013. február 26. után Amszterdam, Jersey, Dubrovnik, Turin és Tunis repülőtereire induló és onnan Gatwick-re érkező járatoknál kezdik el tesztelni az új rendszert. A csak kézipoggyászt tartalmazó jegyek már február 19-től foglalhatók.

Az egy irányba szóló, csak kézipoggyászos jegyek 39 fontos kezdőártól foglalhatók. Az adott járatokra természetesen hagyományos, a feladott poggyászt tartalmazó jegyek is foglalhatók – természetesen drágábban. A Gold és Silver fokozatú törzsutas-kártyával rendelkező utasok sem adhatnak fel poggyászt, amennyiben a kézipoggyászos tarifát választják.

Egyelőre a többi járatot és a Heathrow és London City repterekről közlekedő járatokat egyáltalán nem érintik a változások.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A nagy légitársaságok közül a KLM jelentette be február elején elsőként, hogy a teljes európai járathálózatán fizetőssé tette a feladott poggyászt a standard tarifával utazó, hosszú távú járatra nem átszálló utasok esetében. A KLM-nél – egyelőre – a fizetős feladott poggyász egy egyszerű törzsutas programba történő regisztrációval ugyan elkerülhető, de várhatóan sokakat fog -30 eurós meglepetés érni majd a kezdeti időszakban.

A nagy európai légitársaságok közül a német Lufthansa csak a Germanwings fapados leányvállalat, az Air France pedig a HOP! regionális társaság által repült járatai esetében állt át a fapadosokhoz hasonló, “menüs” tarifa rendszerre.

A tendencia egyértelmű: a nagy légitársaságok mindegyike csökkenti a szolgáltatásainak tartalmát a hatékonyság jegyében, amelyet bizonyára nagyon hamar követni fognak majd a kisebb piaci szereplők is. Az utasok kénytelenek lesznek lenyelni a békát, mert nem lesz más alternatíva: ugyanazért a pénzért kevesebb szolgáltatást vehetnek igénybe, azaz az ár marad, de a csoki kisebb lesz.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!