Eredményesen zárta a múlt heti Párizsi Légi Szalont az Airbus. Az európai gyártó csaknem 70 milliárd dollár értékben értékesített repülőgépeket. Jól fogyott az A320-as, szépen teljesített az A350-es, sőt a prototípus is üdvözletét tette a Le Bourget felett és még A380-asokra is érkezett némi rendelés.

Az idei légi szalon volt a párizsiak történetében az ötvenedik, amelyen igencsak kitett magáért az Airbus. Igyekeztek domináns gyártóként fellépni, már csak azért is hisz hazai pályán illik jól szerepelni. Így is lett, a toulouse-i gyártó jelenlétben és eladási darabszámban is eredményes hetet zárt.

A legnagyobb szeletet a keskenytörzsű szegmensben, valamint az új generációs szélestörzsű kéthajtóművesek kategóriájából sikerül hasítani az Airbusnak.

A légi szalon során 6 üzemeltetőtől összesen 371 darab rendelés érkezett mintegy 37.8 milliárd dollár értékben az A320-as típuscsaládra, amelyből 283 gép a legújabb A320neo modellekre, míg a fennmaradó 88 darabos foglalás a jelenleg forgalomban lévő A320ceo-ra vonatkozik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A legnagyobb A320-as igénnyel az easyJet lépett fel, a low-cost légitársaság 100 darab A320neo-ra és 35 darab A320ceo-ra jelzett vásárlási szándékot. Mennyiségi sorrendben haladva ezt követően a Lufthansa rukkolt elő 100 darabos A320-as rendelésével, amelynek túlnyomó része ugyancsak A320neo típus (35 db A320neo, 35 db A321neo, 30 db A320ceo Sharklettel).

Az ezekhez képest kisebb megrendelők közé tartoznak 60 géppel a Hong Kong Aviation Capital, 50 géppel az ILFC, 20 géppel a Spirit és 6 géppel a tunéziai Syphax, amely első afrikai légitársaságként kötött szerződést A320neo típusra.


Airbus videó-összeállítás az elmúlt hét párizsi eseményeiről. (Forrás: Airbus YouTube Csatorna)

A párizsi bemutató sztárja azonban kétségkívül a legújabb kompozit építésű, extra szélestörzsű A350-es volt, amelyből 21.4 milliárd dollárnyi, összesen 69 gépre szóló megrendelést/előrendelést sikerült szerezni. Az A350-es ugyan nem volt kiállítva a szalonon, a prototípus a megnyitó előtt mindössze két nappal teljesítette első felszállását, de az üzleti szekció zárónapján áthúzással tisztelgett az egybegyűlt iparági képviselők és persze a jövőbeni üzemeltetők, büszke megrendelők előtt.

Ami a rendeléseket illeti az Air France – KLM megerősítette 25 darab A350-900XWB-re vonatkozó vásárlási szándékát, majd a Singapore Airlines is 30 darabot rendelt a típuscsalád közepes törzshosszú tagjából. Az United Airlines korábbi 25 darab A350-900-as rendelését a nagyobb, 1000-es szériára konvertálta, sőt meg is toldotta azt újabb 10 darabbal. Az amerikai légitársaság Boeing 777-eseit fogják váltani a legnagyobb A350-esek, ami komoly fegyvertény az Airbus számára. Mindehhez adódik hozzá még a SriLankan négy A350-900-asra szóló szándéknyilatkozata, amely 6 darab A330-300-ast is tartalmaz.

Az Airbus A380-as bemutató repülések az „Own The Sky”, vagyis birtokold az eget kampány jegyében kétségkívül látványos elemei voltak shownak, de a gyárnak mindössze 20 darab Superjumbo értékesítésére futotta, ami valójában csak előrendelés. A Doric Lease Corp ugyanis szándéknyilatkozatot kötött a gépekre. Más lízingcég, vagy légitársaság, ha érdeklődést mutatott is, de szerződést nem írt alá A380-asok beszerzésére.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!