Szakmai partnert keres a TUI-csoport a légitársasága számára, ennek érdekében jelentős karcsúsítást és költségcsökkentést hajtanak végre.

A Börsen-Zeitungnak adott interjújában Fritz Joussen, a TUI Group vezetője arról számolt be, hogy az átszervezés révén a konszern légitársasága, az „új” TUI Fly kevesebb vagyonelemmel és hatékonyabban fog működni, de ehhez szakmai partnert is találniuk kell.

Ez az üzemeltetési forma nem áll távol a német központú cégtől, hiszen a tengeri utakat a Royal Caribbeannel közösen szervezik.

A TUIfly Boeing 787-8 Dreamlinere Amszterdamban (Forrás: Wikimedia Commons)

A cél, hogy a TUI Fly is „partnerképes” legyen, ezért 30 százalékos, nagyjából 300 millió eurós költségcsökkentést jelentettek be, amelynek részeként kevesebb repülőgépet üzemeltetnek majd, és ehhez igazítják a kiadásokat is. A jelenlegi mintegy 150 tagú flotta jóval kisebb lehet, a német divízió mérete például 39-ről 17 repülőgépre csökkenhet.

Egyes jelentések szerint az állami támogatást élvező Condor lenne a legjobb partner a TUI Fly számára, és ezt az elképzelést a politikusok is támogatnák.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A TUI Fly márciusban állapodott meg a német kormánnyal egy 1,8 milliárd eurós áthidaló kölcsönben, de a pénz vészesen fogy, a légitársaság készpénzállománya havonta 550-650 millió euróval csökken.

A vezérigazgató ugyanakkor kizárta, hogy egyes értéktárgyaiktól csak azért váljanak meg, hogy készpénzhez jussanak. A hotelek és hajók vásárlását leállították, a cég egyetlen befektetést még megtartott: a digitalizációra tízmillió eurós nagyságrendet szeretnének költeni.