Lecseréli a fedélzeten felszolgált ételek műanyag csomagolásának egy részét és az evőeszközöket a SAS Scandinavian Airlines, ezzel évente 51 tonna plasztik hulladékkal kevesebb termelődik majd a társaságnál.
A légicég lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint a 2017-ben bevezetett „New Nordic by SAS” fedélzeti ellátás alapjaiban véve a fenntarthatóságra fókuszál, mivel helyi termelőktől származó alapanyagokból készítenek ételeket. A SAS a fenntarthatósági céljait szem előtt tartva újabb lépésre szánta el magát, és november 21-től a műanyag csomagolás jelentős részétől is megszabadul.
Karl Sandlund, a cég kereskedelmi vezetője azt mondta, egyes műanyag csomagolóanyagokat nem lehet kivonni, mert élelmiszer-biztonsági okokból kötelező őket alkalmazni, minden mást azonban lecserélnek, és fenntartható, felelős gazdálkodási forrásból származó papírral helyettesítenek.
A kényszerűen továbbra is felhasznált műanyag viszont nem hagyományos kőolaj-származék, hanem növényi, így környezetbarát alapú lesz. Ennek részeként a SAS a légitársaságok között elsőként 2019 decemberétől
az evőeszközöket is lecseréli növényi alapú műanyagból készültekre, amelyek használat után komposztálhatók, plasztik helyett pedig papírba csomagolja őket.
Sandlund közlése szerint ez is csak egy lépés azok közül, amelyeket azért vezettek és vezetnek be a jövőben, hogy elérjék kitűzött céljukat: legkésőbb 2030-ra minden fedélzeti utaskiszolgálással kapcsolatos anyagnak fenntartható forrásból kell származnia.
Emellett minden ételhez csak azokat az evőeszközöket kínálják, amely az elfogyasztáshoz kellenek. A cserével 2020 májusára végeznek.
A SAS fenntarthatósággal kapcsolatos további tervei között szerepel az adómentes áruk fedélzeti értékesítésének betiltása, illetve az ételek előre megrendelésének biztosítása, hogy csak annyi árut vigyenek a fedélzetre, amennyi szükséges. Ezzel csökkenthető a gépek súlya, ezen keresztül a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás is.