Ötcsillagos stratégiai megállapodás köttetett a Qatar Airways és a Cathay Pacific között, amelyek a közös oneworld tagság révén egyébként is szövetségesként működnek, de kapcsolataikat most egy konkrét útvonalon is szorosabbra fűzik.

A mai napon bejelentett megállapodás értelmében a Cathay Pacific március 30-tól kezdődően közvetlen dohai járatot nyit, amelyre a Qatar Airways kódja is felkerül, tovább szélesítve az utazóközönség által igénybe vehető szolgáltatások, valamint a törzsutas programok adta előnyök körét.

A Cathay Pacific flottájának Airbus A330-300 típusait veti be a naponta közlekedő útvonalra. Azokat, amelyek fedélzete háromféle komfortosztályt is kínál, business, prémium economy és hagyományos economy elrendezésben.

A Qatar Airways, ugyancsak Airbus A330-asokkal jelenleg napi két járatot üzemeltet Hong Kongba. A Cathay-megállapodás érvénybe lépését követően továbbra is két járat lesz, de az egyiket a Cathay, míg a másikat a Qatar gépe fogja teljesíteni, mindkettőn kölcsönösen egymás kódjaival, amely nemcsak az utasok számára hordoz előnyöket, hanem a légitársaságok is költségeket takaríthatnak meg a megosztott üzemeltetésből fakadóan.

Ilyen jellegű kooperációra nem lép akárkivel sem a Cathay, sem a Qatar, de lévén, hogy mindkét légitársaság a világ élvonalába tartozik, ötcsillagos szinten működnek, valamint a katari tavaly október óta már a oneworld légiszövetségben is partner a honkongival, kézenfekvő és kölcsönös előnyükkel járó az együttműködés.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kitárja kapuit a Qatar Airways

A Cathay Pacific-kel kötött együttműködési megállapodás csak a kezdete lehet annak a stratégiának, amelyet a Qatar Airways bővíteni kíván. Akbar Al Baker, vezérigazgató ugyanis jelezte, nyitottak további, a oneworld partnerségen belüli szorosabb kooperációkra.

A katari légitársaság vezetője a héten zajló Abu Dhabi légi szalonon számolt be róla, hogy hasonló egyeztetéseket folytatnak a British Airways-zel, járatüzemeltetési és egyéb tevékenységi területekre vonatkozólag.

A Qatar efféle nyitottsága nem új keletű az Öböl-menti térségben. Az igaz, hogy a Qatar Airways a három nagyként számon tartott légitársaság közül elsőként csatlakozott globális légiszövetséghez, de az Emirates a Qantas-szerződéssel már beelőzött stratégiai partnerség kötésben, míg az Etihad Airways is számos, döntően európai légitársaság bevásárlásával tört és várhatóan még tör is határozott utat magának.

A modellek eltérőek, hiszen az együttműködés, kölcsönös partnerség más, mint egy társaság résztulajdonosa lenni és a folyósított tőkével is nyomatékot adni az elvárásoknak, irányt szabni az ügyvitelnek, de úgy néz ki, a Qatar mindkettőre nyitott.

Akbar Al Baker közölte, vizsgálják annak lehetőségeit, hogy európai légitársaságokba invesztáljanak. Állítólag vannak is ajánlataik, de részleteket egyelőre nem tudni.

Emlékezetes, amikor annak idején, sok más légitársasággal egyetemben még a Malév kapcsán is felmerült a katari befektetés, egy nemzetközi fórumon rá is kérdeztek Al Bakernél, aki akkor általánosságban úgy reagált, nincs szükségük betegeskedő légitársaságokra.

Az új irányt azonban mindenképp előrevetíti, hogy Szaúd-Arábiában már létrehozott a Qatar egy leányvállalatot Al Maha Airways néven, amely várhatóan az idei évben meg is kezdi a működését, elsősorban belföldi, de kiegészítőleg regionális jellegű járatokat is kínálva.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!