Párizsban, a légi szalonon adta át ünnepélyesen a SKYTRAX minősítő szervezet az utaselégedettség alapján megítélt légitársasági díjakat. A szavazásban csaknem 19 millió légiutas vett részt, ennyien alkottak véleményt a légitársaságok minőségéről, a földi és égi szolgáltatások színvonaláról. Az abszolút nyertes a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren is jelenlévő Qatar Airways lett.
Dagadhat a keble a büszkeségtől a Qatar Airways szigorú vezérigazgatójának, Akbar Al Bakernek, miután az egyik, ha nem a legjelentősebb minősítő szervezet felmérésében bizonyult a légitársasága a világ legjobbjának. A köztudottan maximalista Al Baker széles mosollyal és nagy örömmel emelte a magasba a SKYTRAX elismerést Párizsban, mert ugyan többször, többféle díjazáson is első lett a Qatar az elmúlt években, de a világ legjobb légitársasága címet ebben a megmérettetésben utoljára 2011-ben és rögtön utána, 2012-ben sikerült elnyerni.
Ugyan szigorú és maximalista, de az is sokat elárul a vezérigazgató hozzáállásáról, hogy az egyik legelső nyilatkozata szerint rögtön kijelentette, ennek a nagyszerű díjnak az igazi címzettjei mindazon munkatársak, légitársasági alkalmazottak, akik nap mint nap az utasokkal foglalkoznak. „Én csak a vezetőjük vagyok” – tette hozzá a megszokott, fanyar humorával. Al Baker, aki 1997 óta áll a Qatar Airways élén külön is kiemelte, hogy minden, amit a társaságnál cselekednek és tesznek, annak az utasok állnak a középpontjában, és nagyon büszkék rá, hogy ezt viszonozva, elismerve láthatják a most elnyert díjjal.

1. Qatar Airways
2. Singapore Airlines
3. Cathay Pacific Airways
4. Turkish Airlines
5. Emirates
6. Etihad Airways
7. All Nippon Airways
8. Garuda Indonesia
9. Eva Air
10. Qantas Airways
A Qatar ráadásul másik két kategóriában is a legjobbnak bizonyult, A legjobb business osztályú ülést biztosító légitársaság és A Közel-Kelet legjobb légitársasága díjat is besöpörték, idén immáron nyolcadszorra. Meg kell jegyezni, a Qatar az elmúlt csaknem egy évben két vadonatúj típust is bevezetett a flottájába, a világ legnagyobb utasszállítója, az A380-800-as mellett a legújabb, kompozit generációt képviselő szélestörzsű, az A350XWB indító légitársasága is, amelyek mind hozzájárultak a minőség még magasabb szintekre emeléséhez.
Európában a Turkish Airlines a legjobb
A top tízes listából egyébként három az olyan légitársaság, amely a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren is rendszeres járataival jelen van, és még kettő, amelynek ugyan nincsenek közvetlen járatai a magyar fővárosba, de magyarországi képviseletet tartanak fenn. Az első helyezett Qatar Airways és az ötödik helyezett Emirates napi járatokkal közlekednek bázisrepülőtereik és Budapest között, míg a negyedikként díjazott Turkish Airlines júliustól napi négy járatot is kínál.
A magyarországi megbízott képviselővel rendelkező légitársaságok közül a Singapore Airlines a második, az Eva Air pedig a kilencedik legjobb lett. A dobogó harmadik helyére a Cathay Pacific Airways léphetett fel.
Az európai légitársaságok közül a szavazatok alapján a Turkish Airlines bizonyult a legjobbnak, és a török légitársaság színvonaláról talán ennél is többet elárul, hogy ezt a díjat már ötödik éve sikerült elnyerni. A Temel Kotil vezette légitársaság ezen felül a legjobb repülőtéri üzleti váró és annak étel-ital választéka mezőnyében is az első lett. A business osztály legjobb fedélzeti catering csoportjában viszont a Turkisht második helyre szorították, az utasok ott az Austrian Airlinest találták ez alkalommal jobbnak.