Az igen költséges Airbus flotta egy részének leváltását tervezi Horvátország nemzeti légitársasága, a Croatia Airlines. Ennek kapcsán merült fel a vállalatnál, hogy az október 31-én megszűnő Augsburg Airways Embraer repülőgépeit venné át a horvát légifuvarozó, tudta meg az EX-YU Aviation.

A légitársaságnál zajló átstruktúrálási prgoram keretében három Airbus repülőgép értékesítését fogják végrehajtani. Az eredeti tervek szerint a Croatia Airlines két Airbus gépétől vált volna meg, majd azokat visszalízingelték volna, ezzel elérve egy költségcsökkentést. Azonban úgy tűnik, hogy a vezetőség asztalára most egy jobb ötlet került: Az október végén megszűnő Augsburg Airways Embraer 190 és 195-ből álló flottájának megvásárlását tervezi a légitársaság.

A költségcsökkentési programhoz hozzátartozik, hogy a tunéziai Syphax Airlines részére bérbe adta flottájának egyik Airbus A320-as repülőgépét, valamint megkezdte a négy darab Airbus A319-ről szóló megrendelésének a visszavonását.

Légügyi szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy ennek a típusváltásnak igen magas költségvonzata lehet, hiszen Embraer típust ezelőtt még nem üzemeltetett a Croatia Airlines, valamint ezzel a vétellel három repülőgépgyár – az Airbus, az Embraer és a Bombardier – típusa lenne jelen a flottában. A repülőgépek értékesítése mellett a hozzá tartozó tartalék hajtóművektől is megválna a légifuvarozó, amint ez az átstruktúrálási programban is fel van tüntetve, melyet elfogadott a horvát versenyhivatal. Továbbá értékesíteni kívánja a zágrábi repülőteret is, valamint három további vállalatban birtokolt részvényeit.

Része még a költségcsökkentésnek a Heathrow repülőtéren birtokolt résidejének az értékesítése. Az év korábbi szakaszában a légitársaság megszűntette a Zágráb-London-Gatwick járatát, de a Split-London-Gatwick útvonal azonban még üzemel. A számítások szerint a résidő eladás 25-30 millió fontos (kb. 8-10 milliárd Ft) bevételt hozhat. Februárban a Croatia Airlines képviselőinek nyilatkozata szerint a londoni járat egyáltalán nem nyereséges, éppen ezért a 2014-es nyári szezonban való fenntartása még kétséges. A londoni slot értékesítésén felül várhatóan más, európai repülőtereken birtokolt résidőtől is megszabadulna a vállalat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ahogyan korábban arról hírt adtunk, a horvát nemzeti légitársaságnak az EU-csatlakozás nem válik az előnyére, hiszen az uniós jogszabályok igen keményen szabályozzák az állam által adható segélyeket a légivállalatok részére. Mivel a légitársaság már régóta rossz anyagi helyzetben van, ezért ez a csatlakozás csak jobban megnehezíti a stabil működést és a fizetőképességét a légifuvarozónak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!