Szinte egymás után jelentette be a Qatar Airways és az Eithad Airways, hogy újabb közvetlen járatot indítanak bázisrepülőtereikről az Amerikai Egyesült Államokba, Dallas városába. Az Emirates már tavaly február óta repül a Texas állambeli nagyvárosba.

Időrendi sorrendben a Qatar Airways volt az első, amely december első hetében jelezte, járatot indít a világ negyedik legforgalmasabb nemzetközi repülőterére, a Dallas – Fort Worthre.

A dohai légitársaságnak Texas államban ez lesz a második célállomása. Houstonba már egy ideje ugyanis napi rendszerességgel üzemeltet járatokat, akárcsak New Yorkba, Washington D.C.-be és Chicagóba.

Április 2-án indul a philadelphiai járat, június 10-én a miami és ezek után hetedik államokbeli célpontként jelenik meg az útvonalhálózatban Dallas.

A Qatar Airways napi rendszerességű dallasi járatát a flotta legnagyobb hatótáv teljesítményű típusa, a Boeing 777-200LR Worldliner fogja teljesíteni, amelynek fedélzete kétosztályos konfigurációban képes szállítani utasait. Negyvenketten foglalhatnak helyet a 2-2-2 elrendezésű business osztályon és 217-en a 3-3-3 elosztású economy kabinrészben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Startra készen Dohában. A Boeing 777-200LR maximális hatótávja gyári adatok szerint 17 395km, amely akár 19 órás útvonalak teljesítésére is képessé teszi a gépet. (Fotó: Qatar Airways)


Az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága, az Etihad Airways tegnap jelentette be, hogy útvonalhálózatában 2014. december 3-tól szintén megjelenik Dallas városa, ahová a hét három napján, szerdánként, péntekenként és vasárnaponként repülnek majd a flotta ugyancsak B-777-200LR típusai az Abu Dhabi bázisról.

Indiából érkeznek a dallasi járatokat teljesítő Boeing 777-esek
Mint arról korábban beszámoltunk az Etihad Airways az Air India légitársaságtól öt darab Boeing 777-200LR típusú utasszállító repülőgépet vásárol, hogy elindíthassa először júniusban Los Angeles-i, majd decemberben dallasi járatait. Az Eithad Airways flottájában egyelőre nincs jelen ez a típus, az első gép az ilyenkor szokásos műszaki-karbantartási és fedélzet átalakítási munkálatok elvégzését követően várhatóan 2014 áprilisában csatlakozik a flottához. A Qatar Airwaysnek 9, míg az Emiratesnek 10 darab ilyen extra nagy hatótávú Boeing 777-ese van flottájában.

Az Etihad Airways Worldliner Boeingjei a Qatarétól eltérő konfigurációval üzemelnek, fedélzetük a legmagasabb, első osztályú (Diamond First Class) szolgáltatást is nyújt az üzleti és turista mellett. A típus fedélzete három osztályon összesen 237 utas szállítására képes.

A különlegesen elegáns gyöngyház festésű gépekkel közlekedő Etihad Airwaysnek egyelőre nincs olyan kiterjedt útvonalhálózata az Amerikai Egyesült Államokban, mint a Qatar Airwaysnek. A meglévő New York, Washington D.C., Chicago és Los Angeles (amely június 1-jén nyílik) után Dallas még csak az ötödik amerikai célállomás lesz az útvonalhálózatban.

A dubai repülőtéri központtal működő Emirates 2012 februárja óta repül Dallasba, szintén a világ legnagyobb hatótáv teljesítményre képes két-hajtóműves típusával, a Boeing 777-200LR-el, amelyek naponta közlekednek a texasi nagyvárosba. A gépek fedélzete az Emiratesnél 8 első osztályú, 42 üzleti-, és 216 turista ülést kínál az utasoknak.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!