Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója, európai parlamenti képviselők és uniós tisztviselők előtt tartott beszédében sürgette az EU-t, hogy folytassa az európai légiközlekedés liberalizálását, ami 1994-ben indult az európai légtér megnyitásával. A legnagyobb angol légitársaság vezetője szerint a repülőtéri résidő, – azaz a légi járművek számára a menetrend szerinti fel- és leszállásra biztosított idő – kiosztása és a földi kiszolgálás szabályainak reformja már régóta esedékesek.

Az easyJet vezetője a European Aviation Club ülésén arra ösztönözte az EU politikusokat, hogy újítsák meg a fel- és leszállásra biztosított idő kiosztásának rendszerét. Az easyJet támogatja a belépési küszöb növelését és ösztönözné a reptéri résidő kiosztásának optimalizálását. Carolyn McCall nem a helyi szabályozásban látja a probléma megoldását: úgy véli, hogy a lokális szabályzatok összegyúrása további problémákhoz vezethet a hatékonyság terén.

A földi kiszolgálók ugyanabban a helyzetben vannak, mint a légitársaságok, ezért az easyJet szerint biztosítani kell a valódi versenyt a reptereken, így kényszerítve a szállítókat a szolgáltatások fejlesztésére. Az önkiszolgálást tekintve az easyJet határozottan támogatja azt az elképzelést, hogy a légitársaságok szabadon dönthessenek, melyik földi kiszolgálót alkalmazzák, amennyiben nem elégedettek a reptereken nyújtott szolgáltatással.

A légitársaság szerint tarthatatlan, hogy a gyenge földi kiszolgálókat hosszú szerződések védik. Így fordulhat elő, hogy nem megfelelő minőségű szolgáltatást nyújtó cégek akár tíz éven keresztül képesek megtartani a pozíciójukat.

A vállalat úgy véli, hogy az európai nagy repülőtereken kettő helyett három szolgáltatót is kellene szerződtetni, mivel így elő lehetne segíteni a versenyhelyzet kialakulását a költséges duopóliumok működése helyett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Európának most kell elindítania a reptéri résidő felhasználás reformját, hogy lehetőséget adjon az új belépőknek a versenyre a régi üzemeltetőkkel szemben. Fontos, hogy túllépjen a régies gyakorlaton a földi kiszolgálás terén, és biztosítsa a valódi versenyt minden reptéren. Ha az EU keresztülviszi ezeket a reformokat, az európai utasok lesznek a haszonélvezői az új útvonalaknak, a szolgáltatások kibővítésének és az alacsonyabb áraknak.”– mondta Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója.

Az easyJet üdvözöl minden kezdeményezést Brüsszeltől, amely segít növelni az utasok kényelmét, és segíti motiválni az európai légitársaságokat a repülőtéri infrastruktúra hatékonyabb használatára – áll az easyJet közleményében.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!