Megkezdték a palackos víz osztását a repülőtéri betonon dolgozók számára a Budapest Airport környezet- és munkavédelmi igazgatóságának munkatársai, hogy ezzel is védjék a nagy melegben az előtereken szolgálatot teljesítők egészségét. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a legmelegebb déli órákban törölték a tervezett szabadtéri futópálya karbantartási munkálatokat is, azokat igyekeznek a reggeli órákban elvégezni.

Az árnyékban már bőven harminc fok feletti hőmérsékletet mutat a hőmérő a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, csakhogy a ferihegyi betonon egy csepp árnyék sincs és az előtéri felületek is ontják vissza a meleget. A délelőtti órákban a beton hőmérséklete már meghaladta a 40 fokot, így a repülőgépek kiszolgálásának helyén már 38° C mértek.

A repülőtér környezet- és munkavédelmi szolgálata emiatt megkezdte a palackozott víz osztását a repülőgép kiszolgálást végző dolgozók számára, szükség esetén természetesen az utasoknak is és amennyiben tovább emelkedik a hőség az ügyeletes repülőtér vezető (AODM – Airport Operations Duty Manager) elrendelheti a gyalogos beszállítás felfüggesztését és a buszok beállítását.

A repülőtér klimatizált termináljai megvédik az utasokat a hőségtől, hiszen a légkondicionálás jelentősen csökkenti a tűző nap hatásait, bár éppen az egészségügyi szempontok miatt nem szabad az épületeteket „túlhűteni” sem. A repülőgépek kiszolgálást végző dolgozóknál előírták, hogy csak a feltétlenül szükséges ideig tartózkodjanak a napon, a Budapest Airport munkatársai teljes UV-szűrős védő napszemüvegeket kaptak az elmúlt évben és folyamatos a pihenőhelyeken a vízellátottság. Mindez különösen fontos, hiszen egy-egy utasszállító repülőgép, pl. egy Airbus A 320-as típus értéke 25-28 milliárd (!) forint körül mozog, márpedig a technikai kiszolgálás minőségéből és a repülésbiztonság követelményeiből nem szabad engedni.

„Nagyon fontos a számunkra, hogy a repülőgépek közelében dolgozók az óriási hőségben is megőrizzék az egészségüket és a legjobb formában tudják teljesíteni a rájuk bízott, sokszor több milliárd forintos értékű technika kiszolgálását.” – mondta Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi és munkabiztonsági igazgatója.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette: „Igyekszünk minden tőlünk telhetőt megtenni azért, hogy a rendkívül erős napsütés és a hőség ellenére a repülőtéri dolgozók el tudják végezni felelősségteljes munkájukat és hogy a kánikula hatásaiból az utasok lehetőleg semmit se vegyenek észre utazás közben.”

A Budapest Airport a legmelegebb déli órákban felfüggesztette a tervezhető szabadtéri munkavégzést, így a mai napon a kötelező futópálya karbantartást reggel 7 óra és 11.30 között végezték el a 2. futópályán. A repülőtéri szolgálatok folyamatosan figyelik az időjárási helyzetet és többször is figyelmeztetik a dolgozókat az egészségvédelmi előírások betartására.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!