Újra felmerült a Ryanair háza táján a transzatlanti járatok tervezete, melynek kapcsán már konkrét géptípusok is említésre kerültek, amelyet maga Kenny Jacobs, marketingért felelős vezérigazgató-helyettes közölt a The Sunday Times cikkében.

A vállalat az Airbus legújabb típusa, az A350XWB és a Boeing 787 Dreamliner szélestörzsű repülőgépe iránt érdeklődik az esetlegesen megvalósuló hosszútávú útvonalak esetén, amelyre a legjobb esetben is még három évet kell várni. Amennyiben sikerül a low-cost modellben működő ír légifuvarozó terve, úgy egy új transzatlanti üzemelésre szakosodó márka jöhet létre, mely külön „prémium” székezést is magába foglalna Jacobs elmondása alapján. Az eddig felmerült járatok Dublinból, London Stanstedről és Milánóból repülnének New York JFK, Newark és Boston repülőtereire.

A brit hírportál megjegyzi, hogy a Norwegian London Gatwick és New York között 150 fontos áron elindított járata kapcsán Michael O’Leary Ryanair-vezér ígéretett tett arra, hogy ha vállalata megkezdi az USA-ba irányuló útvonalak üzemeltetését, úgy igencsak aláássa az árakat, azonban ehhez legalább egy 30-50 gépes szélestörzsű flotta szükséges.

A Ryanair-géppark ma még homogén, azonban pár éven belül ez megváltozhat. (Fotó: Tóth Máté - AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A Ryanair-géppark ma még homogén, azonban pár éven belül ez megváltozhat. (Fotó: Tóth Máté – AIRportal.hu)


Kenny Jacobs hozzátette, hogy egy működőképes modellel rendelkeznek, amelyhez azonban repülőgépek szükségesek. Hogy ezekhez hozzájussanak, nem csupán a Boeing és az Airbus repülőgépgyárakkal folytatnak majd tárgyalásokat, hanem olyan vállalkozásokkal is, akiknek rendelkezésre állnak megfelelő gépek, amelyek számukra megfelelőek lehetnek és így korábban felszállhatna az első transzatlanti járat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eddigi alacsony árú hosszútávú járatokra épülő kezdeményezések nem váltak sikertörténetté, így amennyiben a Ryanair egy valóban működőképes stratégiával állna elő, úgy az egy új korszak kezdetét jelentené a légiközlekedésben. A Boeing 787 Dreamliner – amelynek első példánya 2011-ben került átadásra a japán ANA légitársaságnak – már jelenleg is kedvelt típus némely low-cost modellben hosszútávú útvonalakat üzemeltető légifuvarozó körében. Ennek egyik példája a Norwegian, amely már tavaly júliusban átvette a szélestörzsű gépparkjának első Boeing 787-8 változatú képviselőjét, míg a szingapúri Scoot légitársaság idén novemberben tervezi átvenni a Dreamliner legújabb, 787-9-es altípusát.

A norvég low-cost légitársaságnál már több mint 1 éve közlekednek a hosszútávú járatok, de vajon a jövőben is sikeresek lehetnek? (Fotó: Steve Bates - Creative Commons Attribution) | © AIRportal.hu

A norvég low-cost légitársaságnál már több mint 1 éve közlekednek a hosszútávú járatok, de vajon a jövőben is sikeresek lehetnek? (Fotó: Steve Bates – Creative Commons Attribution)


Az új korszak kezdete éppenséggel egy új célközönséget is hozhat mind az Airbus A350, mind pedig a Boeing 787 repülőgépek számára, hiszen a Ryanair esetleges sikere esetén más low-cost légivállalatok is felbuzdúlhatnak, hogy e típusok igénybevételével lépjenek be a ma még gyerekcipőben lépegető diszkont long-haul légiközlekedési piacra.

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!