Az Air France és az Allianz együttműködése olyan biztosítást kínál a légitársaság utasainak, amely a két órát meghaladó késések esetén 50 eurót fizet, elvileg akár azonnal elérhetővé téve az összeget.

Járatkésésekből nincs hiány Európában: az Eurocontrol adatai szerint 2019 első öt hónapjában a légi utazások egyötöde késett, átlagosan járatonként 11 percet.

Május 9-én fordult elő az eddigi legnagyobb összesített késés: egy nap alatt 307 433 perc késésről számoltak be, amely járatonként átlagosan 14,4 percet jelent. Már a Bloomberg vagy az utazásra szakosodott Travel and Leisure is arra figyelmeztette az Európába utazó amerikaiakat, hogy számítsanak arra, hogy a járataik késhetnek.

Nem meglepő, hogy az Air France előrukkolt egy termékkel az ilyen esetekre: ha a repülőjeggyel együtt utasbiztosítást vásárolnak a légitársaságnál, akkor garantáltan 50 euróhoz jutnak, amennyiben minimum 2 órát késik a járat. 

Két órát meghaladó járatkésések esetén 50 eurót kapnak a biztosított utasok (forrás: Air France)

Járatkésés esetén a csomagot megvásárló utasok SMS-t és emailt kapnak egy linkkel, amely egy biztonságos felületre irányítja őket, ahol meg kell adniuk a foglalási számukat és a bankkártya-adataikat. 

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Noha az Air France sajtóközleményében az olvasható, hogy a biztosítás “azonnali kifizetést” ígér, amit az utasok akár a reptéri várakozás során is elkölthetnek, akár öt napba is beletelhet, hogy az 50 euró a bankszámlán megjelenjen.

A biztosítás, amelyet a legegyszerűbb a foglalás során megvenni a repülőjeggyel együtt, az összes Air France által üzemeltetett járaton igénybe vehető.

Az 50 eurós kifizetés természetesen kombinálható az Európai Unió 261/2004/EK rendelete által megszabott kompenzációval. Három órát meghaladó késésért akár 600 euró kártalanítást is kaphatunk a célpont távolságától függően, azonban az kevésbé köztudott, hogy ha 1500 km-nél rövidebb út esetén legalább 2 órás késéssel indul a gép, akkor a légitársaság – a várakozás időtartamától függően – köteles frissítőket, étkezést és kommunikációs lehetőséget biztosítani a pórul járt utasoknak.