Az eddigi leghosszabb, részben bioüzemanyag hajtással teljesített transzatlanti járatát tette meg a United Airlines két Dreamlinere, San Franciscóból Zürichbe.

Az amerikai óriáscég két Boeing 787-8 Dreamliner típusú gépébe a szeptember 15-i és 16-i UAL 44-es számú, San Franciscóból Zürichbe tartó járatának teljesítésekor tankoltak 30%-ban biokerozint tartalmazó üzemanyagot.

A keverék nem hagyományos részét a kaliforniai AltAir Fuels gyártotta, a céggel a United régóta együttműködik az alternatív üzemanyagok felhasználása terén.

A cég közlése szerint emellett a Boeing 787-es alacsony fogyasztásának köszönhetően ez két járat az eddigi legkisebb ökológiai lábnyomot hagyta a sugárhajtású gépekkel teljesített transzatlanti járatok történetében.

A United egyik Boeing 787 Dreamliner repülőgépe. (Fotó: AIRportal.hu)

A Unitednek ugyanakkor nem sikerült elnyerni az abszolút leghosszabb bio-járat címét, amit így továbbra is a Qantas birtokol januári, 15 órás, szintén 787-essel teljesített Los Angeles – Melbourne járatával. Az ausztrálok akkor szintén egyharmad arányban alkalmaztak kukoricafélékből előállított keveréket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ilyen üzemanyagok előállításához egy a káposztafélék közé tartozó növény, a carinata is szükséges, amelyet a hagyományos élelmiszeripari terményekkel rotációban érdemes termeszteni, állítja a Qantas beszállítója, az Agrisoma – az ATW Online beszámolója szerint.

2017-ben 50.000 hold területen termesztették a növényt, amely 20-25 millió gallon üzemanyag előállítására volt elég, és a technológiával foglalkozó cégek nemcsak idén, de az elkövetkező években is ennek a mennyiségnek a megduplázódását várják.