Egy évvel a Csoport nyereségnövelő programjának elindítása után egyre több SCORE projekt indul el. Jelenleg több mint 2500 projekt tartozik a SCORE programhoz, amelyek közül 800 már meg is valósult. A cél világos: a SCORE-nak 2015-ig 1,5 milliárd euróval fenntartható módon növelnie kell a Csoport üzemi eredményét.

„A SCORE megerősíti a Lufthansa Csoportot” – mutatott rá Christoph Franz, a Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. „És erősnek is kell lennünk, ha nagyszabású beruházásokat akarunk végrehajtani ügyfeleink javára és aktív szerepet kívánunk játszani a légi közlekedési ágazat átformálásában.”

Több mint 500 SCORE projekt célja a hosszú távú nyereségesség növelése a Lufthansa személyszállítási üzletágánál. Az új, modern repülőgépek bevezetése például javítani fogja a nagy hatótávolságú üzletág teljesítményét 2015-ig. A további hatékonyságnövelő intézkedések keretében a Lufthansa például a kabinelrendezés, a járattervezés, a földi folyamatok, valamint a karbantartás, javítás és felújítás (MRO) terén vezet be új megoldásokat.

Ezen túlmenően a légitársaság alaposan megvizsgálja személyszállítási üzletágának földi struktúráit és folyamatait, azon belül az adminisztratív és földi ügykezelési eljárásokat. A Lufthansa 2015-ig összesen 920 millió euróval kívánja növelni személyszállításból származó eredményét a SCORE segítségével. Ebből az összegből 150 millió eurót tesznek majd ki a Németországban és külföldön végrehajtott személyzeti jellegű intézkedések.

„A rövidebb döntéshozási útvonal ésszerűbbé, gyorsabbá és rugalmasabbá teszi majd a Lufthansa személyszállítási üzletágát” – mutatott rá Carsten Spohr, a Lufthansa AG igazgatóságának tagja. „A SCORE megvalósításával sokkal gyorsabban tudunk igazodni a piaci viszonyok és az ügyféligények változásához.”

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egy másik SCORE projekt keretében összevonják a pénzügy, a beszerzés és a HR adminisztratív tevékenységeit és hatékonyabb adminisztratív folyamatokat vezetnek be a Lufthansa Csoport egészében. A beszerzés számviteli és rendeléskezelő eljárásaiban használt foglalási és elszámolási rendszereket például csoportszinten összehangolják. Az adminisztratív változások elsősorban a kölni, norderstedti és hamburgi helyszíneket érintik.

A változásokra való tekintettel a Lufthansa igazgatósága a Lufthansa AG 365 főt foglalkoztató kölni központjának bezárását tervezi 2017 végéig. Ugyanerre a határidőre a vállalat felszámolja a Lufthansa Revenue Services GmbH (LRS) norderstedti irodáját. Az intézkedés itt mintegy 350 munkahelyet érint. A hamburgi pénzügyi szolgáltató egységnél dolgozó közel 200 adminisztratív munkatárs nyolcvan százalékát egy szolgáltató központba helyezik át. Ezeket a terveket a következő hetekben vitatják meg a dolgozók képviselőivel. A Lufthansa Csoport globális szinten 500 millió euróval kívánja csökkenteni a munkaerőköltséget a SCORE program keretében.

A Lufthansa személyszállítási üzletágának regionális szegmensét is átszervezi. Ennek részeként fontolóra veszi a Lufthansa CityLine központjának áthelyezését Kölnből Münchenbe. Ezzel a mintegy 300 dolgozót érintő lépéssel össze lehetne vonni egymással a légitársaság operatív és adminisztratív központját. A kérdésben még nem született döntés.

„A SCORE-ral jól haladunk és máris számottevően javította eredményünket” – hangsúlyozta Christoph Franz. „Mindeközben nehéz, dolgozóink mindennapjait jelentősen befolyásoló döntésekre kényszerülünk. Lépéseinket mindenkor a 118 ezer dolgozónk iránt érzett felelősség vezérli. Végrehajtásuk lehetővé teszi számunkra a fenntartható növekedés, foglalkoztatás és a munkahelybiztonság hosszú távú feltételeinek megteremtését.”

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!