Fejleszti müncheni bázisán működő flottáját is a Lufthansa, érkeznek a sharkletes A320-asok, az A340-600-asokat pedig új generációs A350 XWB-k váltják 2017-től. Az új generációs A320neo típusból egyelőre egyet vett át a légitársaság, mely várhatóan áprilisig, a PW1100G-JM típusú hajtómű hibáinak megoldásáig csak belföldi járatokat teljesít a frankfurti bázisról.

A Lufthansa közepes távolságú járatai már azelőtt halkabban fognak repülni, hogy a légitársaság bevezetné a zajkibocsátást akár 50 százalékkal mérséklő, nagy távolságú A350 utasszállítókat.

Ez annak köszönhető, hogy az Airbus A320 flottát ún. ‘sharkletekkel’, azaz 2,4 méter magas szárnyvég-meghosszabbítással szerelik fel. Ez a kiegészítő az út hosszától függően akár négy százalékkal is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást, és így a széndioxid-kibocsátást.

A sharkletek javítják a gép emelkedési teljesítményét, és csökkentik a zajkibocsátást felszálláskor. „Münchenben jól állunk a fenntarthatóság terén. Az egyre csendesebb flotta különösen a repülőtér környékén élők számára jó hír” – nyilatkozta Thomas Winkelmann, a Lufthansa müncheni csomópontjának vezérigazgatója.

A sharkletek formatervét a természet ihlette. A nagytestű madarak, mint például a daru vagy a kondorkeselyű, külső tollaikat felfelé hajtva tudnak jóval gazdaságosabb energiafelhasználással repülni. A sharkletek csökkentik a felhajtóerőtől függő ellenállást, és javítják a szárnyvégek aerodinamikáját. Az Airbus szerint ezzel mintegy 1000 tonnával csökkenthető a kerozinfogyasztás és a széndioxid-kibocsátás egy gépre vetítve évente, ami nagyjából 200 átlagos gépkocsi széndioxid-kibocsátásának felel meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első, sharklettel ellátott Airbus A320 már megérkezett Münchenbe, a második napokon belüli követi. Jövő év közepén összesen 12 ilyen repülőgépet fognak használni a Lufthansa dél-németországi csomópontjában, és további húszat Frankfurtban – a régebbi közepes távolságú utasszállítók helyett. Jelenleg a Lufthansa ötven A319, A320 és A321 utasszállítót üzemeltet Münchenben.

Halkabb és modernebb lesz a szélestörzsű flotta is

Így fog kinézni a Lufthansa A350-ese. (Grafika: Airbus) | © AIRportal.hu

Így fog kinézni a Lufthansa A350-ese. (Grafika: Airbus)

A Lufthansa müncheni bázisáról üzemel majd 2017 januárjától a légitársaság első Airbus A350-900 XWB repülőgépe. Az üzemanyag-takarékos és környezetkímélő szélestörzsű repülőgép típusból az első tíz darab bázisa lesz majd a bajorországi repülőtéren, mely a Lufthansa második legnagyobb központi elosztó reptere Németországban.

A Lufthansa A350 XWB repülőgépei, melyből összesen 25 darabot rendelt a légitársaság – listaáron számítva 310 millió dolláros darabáron – fokozatosan váltják majd le a légitársaság négyhajtóműves A340-600-asait.

A Lufthansa A350-900-as repülőgépei 293 utas szállítására lesznek képesek, ebből 48 utas business, 21 premium economy és 224 turista osztályon foglalhat majd helyet.

Az A350-900-asok zajszennyezése 50%-kal alacsonyabb a jelenleg használt modelleknél, valamint az egy ülésre eső üzemanyag-fogyasztásuk is 25%-kal kisebb a korábbi generációs típusoknál.

A Lufthansa Müncheni bázisán összesen 26 darab nagy hatótávolságú repülőgép üzemel majd a 2016-os nyári menetrendben, melyből 19 darab A340-600 és hét darab A330-300-as típus.

Ajánló Kipróbáltuk a Lufthansa első A320neo repülőgépét

2016. február 12-én pénteken Hamburgban adta át ünnepélyesen az Airbus a Lufthansa az első új generációs hajtóművekkel felszerelt A320neo repülőgépét. Az átadó ünnepséget követően Hamburgból Frankfurtba repültünk a vadonatúj A320neo fedélzetén. Részletek…

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!